اجتماعی و فرهنگی

شراکت بالند مدت خودروسازی “مان” آلمان با ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و هیئت اقتصادی همراه در ادامه نشست‌های مشترک خود با مسئولین و شرکت‌های آلمانی دیداری نیز از  کارخانه خودرسازی مان داشتند.

در دیدار خوانساری با یورگن لووف یکی از مدیر فروش مان ، وی با اشاره به جهش قیمت ارز در ایران در سال های گذشته و محدود شدن بازار  خودروهای سنگین کامیون و اتوبوس گفت: اگر شرکت مان به صورت پنج ساله  در ایران فروش داشته باشد  بازار مطلوبی پیش رو دارد که لازمه این کار تامین مالی و فاینانس است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات نقدینگی کارخانجات کشور افزود: مشکل کارخانه های ایران عدم  امکان خریداری محصولات به صورت نقد است و نیاز به فاینانس های بلند مدت دارند.

وی تاکید کرد که شرکت مان برای حضور درایران باید حداقل فاینانس های دو ساله را برای کارخانه های ما در نظر گیرد.

 خوانساری تصریح کرد: در ایران حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون نیاز به نوسازی دارد و درواقع بازار مناسبی وجود دارد.

یورگن مدیر بخش فروش و بازار یابی شرکت مان نیز گفت: از برقراری ارتباط با ایران خوشحال هستیم و ما  می توانیم شریک قوی و پایدار برای ایران باشیم.

وی یاد آورشد: شرکت ما برای حضور در ایران به دنبال معاملات کوتاه مدت نیست، بلکه می خواهیم شریک پایدار ایران باشیم.

یورگن لووف، از ساخت اتوبوس‌های این کارخانه در ایران به صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد  و گفت: چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی، قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در ایران به امضا رسیده است.
وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی نیز برای واردات کامیون و موتورهای سنگین به امضا رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا