سیاسی

آغاز انتخابات ایران و واکنش رسانه های خارجی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  **خبرگزاری رویترز: رای گیری درایران آغاز شد

به گزارش ایرنا ،خبرگزاری رویترز در خبری فوری از آغاز رای گیری در ایران اعلام کرد: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز /جمعه/ رای خود را به صندوق انداخت .
رویترز افزود:(حضرت) آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران شرکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات را مایه شکست دشمنان ایران دانست.
این خبرگزاری افزود: رهبر ایران پس از انداختن رای خود در صندوق از مردم خواستند هر چه زودتر در پای صندوق ها حاضر شده و به نامزد خود که با حکمت و درایت وی را انتخاب کردند، رای دهند . 
این خبرگزاری افزود: در هر دو انتخابات ایران شش هزار نفر کاندیدا شده اند که ۵۸۶ نفر آنها زن هستند.
تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران ۲۹۰ نفر و مجلس خبرگان رهبری نیز ۸۸ نفر است.

** خبرگزاری فرانسه: نخستین انتخابات پس از توافق هسته ای
به گزارش ایرنا ، خبرگزاری فرانسه نیز در خبری فوری از آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز /جمعه/ در ایران خبر داد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه همزمان با آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در گزارشی به قلم «آرتور مک میلان» از تهران نوشت: این نخستین انتخابات پس از توافق هسته ای با قدرت های جهانی است. 
نزدیک به ۵۵ میلیون واجد شرایط رای دادن برای انتخاب ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و ۸۸ نماینده مجلس خبرگان امروز جمعه در سراسر ایران پای صندوق های رای حاضر می شوند. 
این خبرگزاری همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب که در ساعات اولیه رای خود را به صندوق انداخت اشاره کرد و نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران از مردم خواست با بهترین انتخاب، آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند. 

** المیادین: حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق های رای 
شبکه خبری عربی المیادین نیز روز جمعه با اشاره به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران، اعلام کرد: مردم ایران به طور گسترده در تهران و قم و اصفهان پای صندوق های رای حضور یافتند. 
المیادین با پوشش خبری و تصویری از حضور در پای صندوق رای و رای دادن مقام معظم رهبری گزارش داد: رهبر ایران از همه مردم ایران خواستند تا هر چه زودتر در پای صندوق های رای حضور یابند و اعلام کردند؛' مشارکت ایرانی ها در این انتخابات، دشمنان ایران را مایوس خواهد کرد.' 
المیادین همچنین از حضور گسترده مردم در استان های قم و اصفهان و جنوب تهران در پای صندوق های رای خبر داد. 

** الیوم السابع
پایگاه خبری مصری الیوم السابع روز جمعه ۷ اسفند ضمن بازتاب شروع فرآیند انتخابات در ایران نوشت : آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات شد. 
این رسانه عربی با پوشش خبری پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ، سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران را بازتاب داد و به نقل از ایشان نوشت: رهبر ایران خواستار حضور گسترده و پر شور مردم پای صندوق های رای شد و اعلام کرد' با حضور گسترده در انتخابات، دشمنان ایران مایوس خواهند شد. توصیه می کنیم که رای دهندگان برای حضور پای صندوق های رای شتاب کنند و کاندیدهای خود را هوشمندانه انتخاب کنند زیرا که حضور چشمگیر مردم دشمنان ایران را ناامید و سرخورده می کند.' 
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) در هزار و ۶۳ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و بیش از ۵۲ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا