مدیریت شهری

ظرفیت گردشگری، رکن توسعه منطقه ۱۳ / لزوم کاهش اختلاف بین پایین شهر و بالا شهر با اصلاح ساختار بودجه

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران  در نشست با شهردار منطقه ۱۳ و شورایاران  و مدیران محلات سیزده گانه این منطقه  هدف از  برگزاری این نشست هم اندیشی را  شناخت بیشتر مطالبات و معضلات شهروندان از دیدگاه شورایاران به عنوان  نمایندگان آنها عنوان کرد و گفت : منطقه ۱۳ از جمله مهم ترین مناطقی است که نزدیک ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  معادل ۳ درصد کل جمعیت شهروندان تهرانی در خود جای داده است.

وی به تراکم  جمعیتی منطقه ۱۳ که در هر هکتار برابر ۱۹۴ نفر است اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل کمبود سرانه های آموزشی ،ورزشی ، فضای سبز در بعضی از محلات ، تراکم بالای جمعیتی در این منطقه است.

دکترفراهانی بودجه این منطقه را که توسط کمیسیون برنامه و بودجه  از سال گذشته در نظر گرفته شد،  109 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت : این بودجه نزدیک نیم درصد کل بودجه شهرداری تهران است که با توجه به این مسئله تنها هشت دهم درصد از کل اعتبارات عمرانی شهر تهران به این منطقه اختصاص پیدا کرده است که نشان دهنده این مسئله است این منطقه از میزان اعتبارات عمرانی کمتری  نسبت به سایر مناطق برخوردار است .

وی با بیان اینکه نوع تخصیص بودجه و امکانات در شهر تهران باعث شده ، شاهد محرومیت در شرق و جنوب تهران نسبت به غرب و شمال تهران باشیم  ، بر مسئله محرومیت زدایی و تخصیص اعتبارات عادلانه  با بازنگری و اصلاح بودجه شهر تهران تاکید کرد.

مجید فراهانی در بخشی دیگر از صحبت هایش به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ۱۳ که قابلیت توسعه کالبدی و زیر ساختی این منطقه را فراهم کرده اشاره کرد و گفت : با توجه به این ظرفیت ها ، امکان گسترش کاربری های پذیرایی و اقامتی وجود دارد و از گردشگری به عنوان رکن توسعه منطقه می توان بهره جست.

وی وجود پارک جنگلی سرخه حصار ، قصر فیروزه و پایانه شرق به عنوان ظرفیت ها و  زیر ساخت هایی با عملکرد فرامنطقه ای  عنوان کرد  که به مسیر توسعه منطقه کمک می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران به برخی از مسائل و مشکلات منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد  با مدیریت و هماهنگی دستگاه ها ی مسئول ،مشکلات پیگیری و مرتفع شود.

مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه در این جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان و عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با اشاره به کارآمدی، تجربه و تخصص اعضای جدید شورای شهر تهران در حوزه مدیریت شهر و تعیین افق و برنامه چهارساله تهران  ابراز امیدواری کرد سیاست های شورای شهر و شهرداری تهران را به نحو احسن در منطقه پیاده کنیم.

وی با اشاره به احصا مسائل و مشکلات از دل محلات ، از شورایاران به عنوان معتمدین مردم و چشم بینای شهرداری نام برد که نقش تعیین کننده ای در ارتباط بین مردم و شهرداری دارند.

شهردار منطقه به بازدید  های مستمر از محلات و نشست با شورایاری محلات  اشاره کرد و گفت : با توجه به احصا مشکلات و مسائل و تدوین بانک اطلاعاتی محلات ، بر حسب آن ، رفع و پیگیری این مشکلات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود : بسیاری از مشکلات محلات تا پایان سال جاری مرتفع و مابقی نیز در سال اتی و برنامه چهار ساله  پیگیری و به سر انجام می رسد.

برپایه این گزارش، دبیران شورایاری محلات ۱۳گانه منطقه نیز به بیان مهمترین مسائل و مشکلات شهروندان در بخش های عمرانی، ترافیکی، شهرسازی، خدمات شهری، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا