مدیریت شهری

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه ۱۴ خرداد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور بیان طرح‌های انتظامی ترافیکی بیست و هفتمین مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) روز جمعه در جوار حرم امام راحل برگزار و پیش‌بینی حضور میلیونی زائران از سراسر کشور در حرم مطهر می‌شود.

وی اضافه کرد که بر همین اساس پیش بینی می‌شود تعداد قابل توجه وسایل نقلیه در روزهای قبل و پس از مراسم بزرگداشت در این محدوده تردد کنند. در همین راستا محل‌های توقفی برای پارک وسایل نقلیه در اطراف حرم مطهر پیش‌بینی شده و تعداد ۱۰ پارکینگ در نقاط مختلف به عنوان محل توقف خودروها در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پارکینگ‌ها برای مسافران استان‌های مختلف جانمایی شده‌اند، اظهار کرد: پارکینگ شماره یک در ضلع جنوبی حرم برای توقف اتوبوس کاروان‌های اعزامی استان‌های اصفهان و مرکزی، پارکینگ شماره ۲ در پارکینگ بهشت زهرا قرار گرفته و اتوبوس‌های اعزامی از استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهیلگویه و بویراحمد و سواری‌های شخصی در آن متوقف خواهند شد.

حسینی ادامه داد: پارکینگ شماره ۳ در قطعات ۲۰۰ به بالای بهشت زهرا واقع شده و اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از بسیج استان‌های تهران و البرز و خراسان جنوبی در آن متوقف می‌شوند. ضمن اینکه پارکینگ شماره ۴ در متروی شاهد نیز برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ شماره ۵ در ضلع شمالی حرم مطهر و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس کاروان‌های اعزامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین در نظر گرفته شده، گفت: پارکینگ شماره ۶ در ضلع شمال بلوار علامه عسگری نیز برای پارک اتوبوس‌های وابسته به شرکت واحد پیش‌بینی شده است.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، پارکینگ شماره ۷ در روبروی حرم مطهر به منظور پارک اتوبوس‌های زائران خارجی، ارگان‌های دولتی، اتوبوس‌های نظامی، نهادها و آزادگان در نظر گرفته شده و پارکینگ شماره ۸نیز در ضلع غربی حرم مطهر برای پارک اتوبوس کاروان‌های اعزامی از استان‌های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه و همچنین دو شهر اسلامشهر و رباط‌کریم معین شده است.

حسینی پارکینگ شماره ۹ واقع در ضلع شمالی بلوار کهریزک را برای پارک اتوبوس کاروان‌های اعزامی از استان‌های یزد، خوزستان و قم اعلام کرد و گفت: پارکینگ شماره ۱۰ نیز در شمال شرق حرم برای پارک اتوبوس‌های نواحی بسیج تهران بزرگ شامل نواحی شهید بهشتی، جماران، حمزه، باهنر، مفتح، کربلا، مقداد، مالک‌اشتر، ابوذر، قدس و بسیج اصناف اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شش مسیر ورودی به پارکینگ‌ها نیز معین شده است، گفت: وسایل نقلیه که از آزادراه قم تهران قصد ورود به پارکینگ‌های شماره ۱، ۲ و ۳ را دارند به دلیل اجرای محدودیت در پل حسن‌آباد می‌بایست وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند. همچنین وسایل نقلیه‌ای که می‌خواهند به پارکینگ‌های شماره ۴، ۵، ۶ و ۱۰ وارد شوند باید از طریق محور آزادگان و پل شهید صنعتی‌خانی وارد بزرگراه شهید هاشمی شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند.

وی مسیر غرب به شرق آزادگان و فرعی مرتضی‌گرد را مسیر مناسب برای ورود به پارکینگ شماره ۸ اعلام کرد و گفت: برای ورود به پارکینگ شماره ۷ می‌بایست از طریق محور آزادگان و پل شهید کاظمی وارد اتوبان خلیج‌فارس شده و با عبور از کنارگذر پیش از پل علامه عسگری وارد پارکینگ شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ شماره ۹ را دارند از پل حسن‌آباد در آزادراه قم تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد.

حسینی ادامه داد: همچنین هنگام تخلیه پارکینگ‌ها در پایان مراسم نیز لازم است وسایل نقلیه به دستور ماموران و همچنین علائم راهنمایی نصب شده توجه کنند.

 

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد و توقف

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال شده در اطراف حرم امام خمینی اظهار کرد: بر همین اساس از ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه سیزدهم خرداد ماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهه حسن‌آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب با جاده قدیم و بالعکس آن ممنوع است.

وی افزود: این وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن‌آباد وارد جاده ساوه شده و وسایل نقلیه سنگین نیز می‌توانند از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه، سلفچگان و در نهایت وارد جاده قم شوند.

حسینی گفت: از ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران در محدوده اطراف حرم ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل حرم، حرکت کلیه وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه زائران در آزادراه تهران قم حد فاصل پل حسن‌آباد و سه راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع است، گفت: این وسایل از طریق جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قدیم قم وارد شده و می‌توانند به سمت تهران ادامه مسیر دهند.

به گفته وی، از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه تردد کلیه وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه زائران به سمت جنوب بزرگراه خلیج‌فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپ‌ها ممنوع بوده و می‌بایست از مسیرهای جایگزین ادامه مسیر دهند.

به گفته حسینی، در محور آزادراه تهران- قم مسیر شمال به جنوب و حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارض تهران قم تردد وسایل نقلیه مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد و ممکن است در شرایط خاص و با تشخیص رییس پلیس راهور پایتخت محدودیت ترافیکی در این مسیر اعمال شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت تردد به سمت فرودگاه امام نیز گفت: برای حرکت به سمت فرودگاه در زمان اجرای محدودیت می‌بایست از مسیر آزادراه تهران ساوه تردد شود.

وی از اعمال محدودیت در مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم بعد از کهریزک خبر داد و گفت: در زمان برگزاری مراسم تردد خودروها به سمت شرق هدایت شده و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران و بلوار کهریزک انجام خواهد شد.

به گفته حسینی، بریدگی بزرگراه خلیج‌فارس قبل از عوارضی که در مقابل در پایون قرار گرفته مسدود بوده و خودروهای مدعو که قصد ورود به حرم حضرت امام را دارند از شمال به جنوب تردد کرده و حدود ۸۰۰ متر بعد از عوارضی ادامه مسیر داده و سپس دور زده و وارد حرم شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های توقف اعمال شده در این مسیر نیز گفت: ازساعت ۱۷ عصر روز پنج‌شنبه در بزرگراه خلیج‌فارس پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوعیت توقف داریم. همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ۱۰گانه و خیابان‌های اصلی محوله بهشت زهرا نیز ممنوع است.

به گفته وی، توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم مطهر ممنوع خواهد بود.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت عوارضی تهران قم در روز مراسم نیز گفت:‌ برابر هماهنگی‌های انجام شده عوارضی تهران قم در زمان برگزاری مراسم فعالیت نخواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه خودروهای که ممکن است در محل‌های ممنوعه توقف کنند، گفت: در این صورت همکاران من نسبت به جابجایی وسیله نقلیه اقدام کرده و آن را به نقطه دیگر منتقل می‌کنند.

وی با اعلام شماره تلفن ۶۳۹۵۱۵۰۱ الی ۶ از رانندگان خواست که در طول برگزاری مراسم اگر به مشکلی برخورده یا خودروشان جابجا شد با این شماره تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا