اجتماعی و فرهنگی

وزارت بهداشت دولت احمدی نژاد چقدر بدهی داشت؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سیدحسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان ۱۶۴ تخت‌خوابی گرمسار، از خدمات رفاهی به عنوان یکی از عوامل موثر در بقا و قوام حکومت‌ها نام برد و اظهار کرد: حکومتی که به رفاه اجتماعی مردم توجهی نداشته باشد، طول عمر زیادی نخواهد داشت.

 

وی، با اشاره به نگاه ویژه امام راحل به مردم و دستگیری از اقشار کم‌برخوردار، یادآور شد: از همین‌ رو بود که امام راحل از روز اول بر دستگیری از مستمندان و توجه به محرومین و حاشیه‌نشینان تاکید ویژه می‌کردند.

 

هاشمی با بیان اینکه انتظار کارنامه بهتری در حوزه سلامت داریم، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دولت‌های مختلفی بر سر کار آمدند و همه خدماتی را انجام داده‌اند که بویژه این خدمات در حوزه سلامت کافی نبوده است. ضمن اینکه در حوزه بهداشت و درمان کارنامه بهتر از این را از خودمان انتظار داشته‌ایم.

 

هاشمی به برخی سنگ‌اندازی‌های دشمنان انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه بخشی از مشکلات مردم به خاطر جنگ و بی‌مروتی دشمنان بوجود آمد و در مواردی منافع کشور نیز آسیب دید، اضافه کرد: البته بخشی از این مشکلات نیز به‌خاطر فاصله گرفتن از آرمان‌ها و ارزش‌ها و عدم استفاده صحیح از منابع بوجود آمده است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور به مردم، یادآور شد: دولت تدبیر و امید براساس وعده‌ای که به مردم داده بود به حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه کرد که در نتیجه آن اقدامات بسیار مناسبی نیز در سطح کشور انجام شده است.

 

وی، با اشاره به اینکه در این بخش با مشکلاتی مواجهیم، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل ما در این بخش، مشکلات اقتصادی است و با وجود این مشکلات، طرح بزرگ تحول نظام سلامت را در کشور کلید زدیم.

 

وی با اشاره به رویکرد کارشناسی حاکم در این وزارتخانه، اضافه کرد: یک ریال هم اضافه‌تر از اعتباری که از روز اول و بر اساس نظر کارشناسی مدیران و کارشناسان این بخش برای اجرای این طرح درخواست کردیم، نیاز نداشتیم.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه انتظار می‌رود اعتبارات پیش‌بینی شده را به این وزارتخانه تخصیص دهند، بیان کرد: با وجود اینکه معمولا نرخ تورم حوزه سلامت را ۱.۴ برابر تورم عادی محاسبه می‌کنند، انتظار اعتبار اضافی را نداریم اما انتظار می‌رود همان اعتبارات عادی و پیش‌بینی شده را به این وزارت‌خانه مهم اختصاص دهند تا بتوانیم به مردم قدردان کشورمان خدماتی شایسته و درخور ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا