سیاسی

دولت و مجلس باید به فهم مشترکی برسند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدشریف حسینی اظهار کرد: نوع رفتار نمایندگان در قبال وزارت علوم نشان از اهمیت این وزارتخانه در بعد علمی کشور دارد، جایی که دانشجویان پرسشگر و آینده‌داران این مملکت حضور دارند و در آینده سکان کشور را به دست می‌گیرند بنابراین نمایندگان حساسیت ویژه‌ای به این وزارتخانه دارند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه وزیری از سوی مجلس تایید نمی‌شود نه نگاه سیاسی است و نه تقابلی با دولت وجود دارد. بحث ما این است که به دلیل اهمیت و بزرگی وزارت علوم باید فردی توانمند در رأس این وزارتخانه قرار گیرد.

وی با اشاره به نشست‌های وزیر پیشنهادی علوم با فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و … در مجلس، ادامه داد: از نظر نمایندگان آقای نیلی احمدآبادی به لحاظ مدیریتی توانمندی لازم را نداشت اگرچه از لحاظ علمی فرد توانمندی بود اما در بخش مدیریتی تنها سابقه ریاست ایشان ریاست یک دانشکده بود. ضمن اینکه هنوز هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست ایشان برای دانشگاه تهران را تایید نکرده است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان با این نگاه که ایشان توانمندی مدیریتی لازم را نداشت به ایشان رای عدم اعتماد دادند همان‌طور که یکی از مخالفین گفتند اگر قرار بود ایشان وزیر شود با توجه به نبود سوابق و توان مدیریتی بهتر بود ایشان به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی می‌شد تا ما در مدت فعالیت ایشان ظرفیت مدیریتی‌شان را بشناسیم. شاید اگر این اتفاق می‌افتاد رای مجلس چیز دیگری بود.

حسینی با تاکید بر اینکه تقابلی بین دولت و مجلس وجود ندارد، گفت: دولت و مجلس در کنار یکدیگر هستند و باید به فهم مشترکی برسند چرا که به هر حال هم پیشنهاد رییس‌جمهور قانونی است و ایشان می‌تواند هر کسی را معرفی کند و هم رای نمایندگان قانونی است و مجلس می‌تواند رای اعتماد یا عدم اعتماد بدهد اما ان‌شاءالله شرایطی ایجاد شود که این وزارتخانه هر چه سریعتر متولی‌اش را پیدا کند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اگر بین روسای قوا فهم مشترک اولیه به وجود بیاید و نشست‌ها و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد انتخاب وزیر علوم بعدی راه دشواری را طی نمی‌کند ضمن اینکه دایره انتخاب در وزارت علوم خیلی بسته نیست و افراد اندیشمند، توانمند و مدیران بزرگی هستند که شاید حواشی سیاسی هم نداشته باشند و در چارچوب دولت اعتدال باشند لذا می‌شود در این شرایط به گونه‌ای مدیریت کرد که فرد توانمندی وارد وزارت علوم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا