شورای شهر

چمران: خلیج فارس از قلب ایرانی ها پاک شدنی نیست

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی چمران سیصد و چهل و چهارمین جلسه شورا را با اشاره به شهادت مرزبانان غیور کشورمان آغاز کرد و گفت : شهادت این مردان بزرگ را به همه ی هم میهنان و فرماندهی کل قوا تسلیت و تبریک می گوییم و امیدواریم دستگاه های مسئول پیگیری این حادثه را انجام دهند تا مسببین آن به سزای اعمال خود برسند . 
چمران در ادامه با اشاره به سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود : روز پاسدار را به همه ی پاسداران تبریک می گوییم و امیدواریم همه همواره با تاسی از زندگانی این امام همام و روش و مشی و شخصیت وی در زندگی خود رفتار کنیم . 
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : زندگی و راه و روش امام حسین (ع) همواره راه و روش ما را تعیین کرده همچنانکه با 
پیروی از راه و مشی ایشان توانستیم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پیروزی برسیم.
وی ادامه داد : حتی قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نیز در ماه محرم اتفاق افتاد و بزرگترین راه پیمایی های ما در سال ۵۷ نیز سرآغازش در ماه محرم بود . 
چمران افزود : تشکیل سپاه پاسداران نیز در چنین ایامی اتفاق افتاد و آرزو می کنیم همانگونه که رزمندگانمان توانستند گام در راه امام حسین نهند ما نیز این مسیر را با خلوص نیت طی کنیم . 
وی اضافه کرد : سالروز میلاد امام حسین همچنین مصادف با آغاز عملیات بیت المقدس است که تا ۳ خرداد به طول انجامید و موجبات آزادسازی خرمشهر شد . 
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت : امروز روز ملی خلیج فارس است خلیجی که از قدیم الایام و در مقشه های چند صد سال پیش نیز به نام خلیج فارس شناخته می شده و می شود . گرچه امروز شیخ نشینان در پی ایجاد چالش و دائمی کردن اختلافات با ما هستند و خلیج فارس را خلیج عربی یا خلیج می نامند اما باید بدانند خلیج فارس بر قلب تک تک ایرانی ها حک شده و حذف شدنی هم نیست. نام خلیج فارس در همه اسناد و مدارک تاریخی وجود دارد و این نام همیشه جاودان خواهد ماند. 
چمران در ادامه پیشاپیش میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز و نیز هفته کارگر و روز معلم را به همه جامعه جانبازان ، کارگران و معلمین تبریک گفت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا