اجتماعی و فرهنگی

علت ماندن آتش نشانان در زیر آوار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سخنگوی آتش نشانی گفت: آتش نشانانی که وارد شدند در ابتدا شروع به تخلیه ساختمان کردند. آتش نشانان در ابتدا باید جان خود را نجات دهند و می توانستند پیرو دستور فرمانده خودشان بیرون بیایند اما در مسیر بازگشت افرادی را می دیدند که در حال پاره کردن محدودیت های ورود بودند تا چک ها و وسایل مهم خود را بردارند.

حضور ۳ سر کلانتر در پلاسکو

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۳ سر کلانتر از اول حادثه حضور داشتند. ممکن بود افراد مجرم حاضر شوند برای سرقت اما پلیس در لایه های مختلف محدودیت انجام داد. حفظ و نگهداری اموال کسبه بر عهده پلیس بود.

اموال به جای امن منتقل می شود

نماینده دادستانی تهران گفت: اولویت ما اجساد است. اموال جای مطمئنی منتقل و نگهداری می شود. مالکان پس از ایمن سازی برای بردن اموال و اسناد خود مراجعه کنند.

احراز هویت قطعی اجساد

مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: احراز هویت قطعی اجساد شناسایی شده ظرف چند روز آینده اعلام می شود.

وی افزود: ۱۵ خانواده ای که یکی از اعضایشان مفقود شده بود آزمایش DNA دادند.

قادی پاشا ادامه داد: از ۷ پیکر ۶ پیکر به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

وی گفت: از خانواده های مفقودی درخواست کردیم که برای انجام آزمایش به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران افزود: پیکرهای شب گذشته با تورم و فساد ناشی تحویل شدند. دوده و منوکسید کربن در بدن آنها نبود. جسد احتمالا به خاطر گرمای آتش سوزی گرم بوده. زمان فوت آنها در زمان حادثه بوده است.

وی گفت: ۱۵ خانواده آتش نشان به پزشکی قانونی مراجعه کردند و نمونه DNA اخذ شد.

۵۰۰ هزار مترمربع زیربنای پلاسکو نابود شد

علیرضا جاوید معاون عمرانی شهرداری تهران با عرض تسلیت به خانواده های شهدای آتش نشانان حادثه پلاسکو، گفت: تعداد بسیار زیادی از افراد در این مجتمع فعالیت می کردند و بیش از  ۵۰۰ هزار متر مربع زیربنا داشت که در سال ۱۳۴۱ ساخت آن به اتمام رسیده بود. ۵۷۰ واحد تجاری، اداری و تولیدی در این ساختمان قرار داشتند که ۲۰ هزار متر زیربنای مفید این واحدها بود.

وی افزود: به طور شبانه روز ۱۰۰ نفر خدمات رسانی می کردند که در بین آنها از اساتید دانشگاهی تا کارگران عادی هم حضور داشتند علاوه بر این ۳۰ اکیپ جوشکار و ۳۱ بیل مکانیکی در حال آواربرداری هستند و به لایه های زیرسطحی نزدیک شدیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا