شورای شهر

یک فوریت تعیین نرخ توقف پارکینگ های عمومی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در جریان بررسی این لایحه ابوالفظل قناعتی گفت : در بررسی این موضوع باید به راه اندازی و افزایش تعداد پارکومتر ها نیز توجه شود. 


قناعتی افزود : تهران نیاز به راه اندازی ۲۰ هزار پارکومتر علاوه بر ۱۰ هزار پارکومتر فعال فعلی دارد . 

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت : شرط کمیسیون نیز تکمیل پارکومتر ها است . یک فوریت این لایحه بدون داشتن مخالف با اکثریت آرا اعضا به تصویب رسید .

در ادامه جلسه بررسی یک فوریت لایحه "ساماندهی نیروی انسانی " نیز مورد بررسی قرار گرفت که این لایحه نیز بدون داشتن مخالفی با اکثریت آرا به تصویب رسید. 

در این جلسه همچنین سه اعتراض فرمانداری به مصوبات شورا مورد بررسی قرار گرفت . 
رسیدگی به اعتراض فرمانداری به مصوبه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۹۶ یکی از این اعتراض ها بود. 

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی این امر گفت : اعتراض فرمانداری در سه بخش بوده که نخست به نرخ طرح ترافیک خودروهای دولتی با پلاک قرمز و نیز خودروهای دولتی با پلاک شخصی بوده که ما اصرار بر مصوبه خود شورا داریم . 

وی در ادامه افزود : اعتراض دیگر فرمانداری به سامانه یکپارچه سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) در خصوص مراکز معاینه فنی بوده است .

دبیر ادامه داد :فرمانداری تاکید بر اجرای سامانه سیمفا دارد حال آنکه سامانه سیمفا آنلاین نیست و نیز کیفیت مراکز معاینه فنی متصل به این سامانه نیز پایین است. 

دبیر تصریح کرد : سیستم مکانیزه معاینه فنی سیمفا راه اندازی شده ولی اطلاعات آنلاین در اختیار شهرداری نیست لذا تا زمانی که این مهم برطرف نشده شهرداری بر حسب مصوبه سال قبل خود اقدام خواهد نمود. 

به موجب اعتراض فرمانداری پرداخت جریمه به علاوه عوارض بر حسب ساعت ورود و حداکثر تا پایان سال پرداخت، خودروهای بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک از دیگر موارد مورد اعتراض فرمانداری بود که اعضای شورا با پاسخ کمیسیون برنامه و بودجه که اصرار بر مصوبات قبلی شورا بود نیز موافقت کردند. در نهایت پاسخ کمیسیون برنامه و بودجه مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت . 

در ادامه جلسه رسیدگی به اعترض فرمانداری تهران به مصوبه پیشگیری و مقابله با گرد و غبار در شهر تهران نیز در دستور بررسی قرار گرفت . 

محمد حقانی با بیان اینکه اطراف و حریم شهر تهران در شرایط آب و هوایی آن اثر گذار است و لذا می بایست شمیرانات و ری نیز در این امر دخیل شوند گفت : اضافه شدن مدیر کل منابع طبیعی استان تهران به عنوان مسئول مقابله با ریز گرد ها به ترکیب اعضای کمیته هماهنگی با پدیده گرد و غبار شهر تهران و نیز مدیر کل محیط زیست استان تهران در این کمیته موافقت می شود . 

این پاسخ کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز مورد موافقت اعضای شورا به عنوان پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری قرار گرفت. 

رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه طرح حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر (عج) سومین رسیدگی اعضای شورا به اعتراض های فرمانداری بود. 

به موجب اعتراض فرمانداری رعایت عقب نشینی پلاک های بر خیابان ولیعصر به میزان سه متر و نیز لزوم اصلاح ماده چهارم و ضرورت تعریف نظام و دستور العمل اجرایی و ابلاغ به کمیسیون های حفاری به جهت عدم تداخل وظایف موسسات حفار با کمیته فضای سبز و لزوم هماهنگی بیشتر در اجرای ماده ۸۰ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مورد اعتراض واقع شد. 

محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری در پاسخ به اعتراض فرمانداری با قرائت پاسخ کمیسیون شهر سازی شورا، گفت : عقب نشینی ساختمان های مجاور خیابان ولیعصر برای ساختمانهای جدید الاحداث در نظر گرفته شده و شامل ساختمان های موجود نمی گردد. 

وی ادامه داد : مطابق مصوبه شورا در خصوص مرجع صدور مجوز حفاری ، حفاری و جداره سازی در خیابان های فرعی به عهده شهرداری مناطق و حفاری معابر اصلی به عهده کمیسیون هماهنگی صدور مجوز حفاری می باشد. 

سالاری همچنین اظهارداشت : با توجه به اینکه طول خیابان ولیعصر به میزان ۱۷ کیلومتر از کل معابر شهر تهران است و سهم ناچیزی به شمار می آید لذا با توجه به اهمیت ویژه این خیابان و درختان آن و تشخیص شورا به تفویض اختیار صدور مجوز حفاری تداخل عمده ای با وظایف کمیسیون هماهنگی ندارد . 

در ادامه غلامرضا انصاری نیز گفت : در خیابان ولیعصر باید انسجام معماری نیز در اولویت قرار گیرد. 

محمد حقانی نیز گفت : در خیابان ولیعصر باید بلند مرتبه سازی یک پلاک عقب تر از پلاک های مجاور خیابان باشند .

وی ادامه داد : خیابان ولیعصر با درختان ، ردیف بودن آنها ، عرض نهر و نوع آبیاری این درختان شناخته می شود و لذا باید به عنوان یک موقعیت میراثی در حفظ آن بکوشیم و از دندانه کردن آن بپرهیزیم. دندانه کردن خیابان ولیعصر به موقعیت فرهنگی آن لطمه وارد می کند. 

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر نیز گفت : این موارد باید در طرح موضعی خیابان ولیعصر دیده شود و بسیاری از خانه ها تا ۳ متر از خیابان فاصله دارند ولی ضرورت دارد این عقب نشینی لااقل تا ۲۰ سال آینده انجام شود . 

وی گفت : تا زمانی که ساختمان ها عقب ننشینند ریشه درختان حفظ نخواهد شد . 

پروزی سروری نیز در قرائت پاسخ کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت : مصوبه مورد اعتراض در ماده یکم به هیچ وجه متضمن تحمیل هزینه به شهرداری نیست .

وی ادامه داد : در ماده چهارم مورد اعتراض ممنوعیت حفاری در فاصله ۴ متری از محور درختان خیابان ولیعصر موکدا اعلام و لزوم هماهنگی و اخذ مجوز دستگاه های حفاری از کمیته صیانت از درختان به جهت رعایت فاصله مقرر پیش بینی گردیده است. 

در نهایت پاسخ کمیسیون شهر سازی و نیز پاسخ کمیسیون نظارت و حقوقی شورا مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا