شورای شهر

احداث مترو اسلام‌شهر توسط شهرداری قانونی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلایناحمد دنیامالی با تشریح احداث مترو اسلام‌شهر توسط شهرداری تهران اظهار داشت: در قانون به طور شفاف آمده است که بخشی از هزینه‌های قطارهای حومه‌ای توسط دولت و بخشی توسط شهرداری‌ها تأمین شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری بحث مترو اسلام‌شهر را مطرح کرده است، نه براساس پرداخت اعتبارات احداث این خط، بلکه شهرداری تنها فعالیت اجرایی و ساخت مترو اسلام‌شهر را به عهده خواهد داشت.

دنیامالی ادامه داد: در گذشته نیز شهرداری اقداماتی را جهت ساخت قطارهای حومه‌ای از جمله فرودگاه امام(ره) و پرند انجام داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قطعاً برداشت اعضای شورای شهر در چند ماه اخیر و در پی اظهارات شهردار تهران مبنی بر احداث مترو اسلام شهر درست نبوده، چرا که قطعاً شهردار تهران نیز اعتقاد دارد که از اعتبارات مترو اسلام‌شهر به عنوان قطار حومه‌ای می‌بایستی توسط دولت تأمین شود.

وی گفت: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران می‌بایستی تا پایان این برنامه ۷۰۰ کیلومتر مترو در تهران احداث شود که بخشی از این خطوط داخلی و بخشی دیگر حومه‌ای است.

دنیامالی در ادامه با تأکید بر اینکه در تمام دنیا متروهای داخلی با متروی حومه‌ای متصل هستند، گفت: قطعاً اتصال این دو خطوط می‌تواند در کاهش بار ترافیکی و ساماندهی مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون می‌بایستی ۵۰ درصد از اعتبارات احداث خطوط مترو توسط دولت و ۵۰ درصد بعدی توسط شهرداری‌ تأمین شود که البته در سال‌های گذشته و به طور کلی دولت‌ها به تمامی تعهدات خود در پرداخت سهم خود به شهرداری کوتاهی کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: متروی فرودگاه امام(ره) تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا