اجتماعی و فرهنگیشورای شهر

پیام دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم به مناسبت روز پزشک

/دکتر چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم/

هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. (سوره مائده- آیه ۳۲)

در فرهنگ دانشمندپرور و انسان‌دوست ایران اسلامی، تقدیر و تجلیل از طبیبان و پزشکان کشورمان عمری به درازنای تاریخ دارد. امسال اما تجلیل از این قشر فرهیخته، رنگی از ایثار و فداکاری یافته و از این رو شکوه و عظمت بی‌بدیلی پیدا کرده است.

از یک سو، ویروس دیرپای کرونا جان جهان را مورد تهدید قرار داده و دست کم شش ماه است که طیف کثیری از هم‌وطنانمان به طور روزانه با آن دست به گریبان هستند. پزشکان ایرانی که توانمندی و از جان گذشتگی آنها شهره آفاق است، این بار نیز رخت مقاومت بر تن کرده و صف نخست مبارزه در برابر این بیماری عالم‌گیر و خطرناک را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر همزمانیِ آغاز ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبداله الحسین علیه السلام با روز پزشک امسال، ایثار و فداکاری سرداران سلامت را بیش از پیش یادآور ساخته است. چه آن که برای بهبودی بیماران و سلامت اجتماع، ده‌ها تن از کادر درمان در ماه‌های اخیر تا پای از دست دادن جان عزیزشان ایستاده‌اند و سال پایانی قرن اخیر را با جانفشانی‌های خود در تاریخ جاودان نمودند.

اینجانب با گرامی‌داشت یاد حکیم ابوعلی سینا پدر پزشکی مدرن، «روز پزشک» را گرامی داشته و با آرزوی سلامتی و پیروزی برای همه کادر درمان کشور به ویژه پزشکان و کادر درمان زحمتکش شرکت شهر سالم، سخن خود را با درود به روان پاک همکار عزیزم، شهید مدافع سلامت دکتر مهدی وریجی که جانش را در راه خدمت به بیماران و خانواده بزرگ شهرداری تهران از دست داد، به پایان می‌رسانم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا