شورای شهر

طلایی: متخلفین حادثه پلاسکو باید پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار طلایی با حضور در برنامه  تلویزیونی «تیتر امشب» گفت: آتش‌نشان‌های گرفتار در آوار جان خود را به خاطر بی‌احتیاطی افرادی که محل حادثه را ترک نمی‌کردند به خطر انداخته چراکه آنان در حال لکه‌گیری‌های پایانی و تخلیه نهایی افراد از داخل ساختمان بودند.

وی با اشاره به اینکه پیوسته جلسات ستاد مدیریتی بحران و کارگروه‌های مختلف با حضور مسوولان در محل حادثه در حال برگزاری است، گفت: تمهیدات و پیش‌بینی‌هایی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است. یک بخش میدانی است که شامل کنترل وضعیت محل و جلوگیری از وقوع حادثه دیگر می‌باشد. بخش دیگر مربوط به سایر اقدامات است به طور مثال در رابطه با افرادی که وضعیت آنان اکنون نامشخص است تمهیدات لازم انجام گرفته است.

طلایی با بیان اینکه نمی‌توان تعداد قطعی افراد گرفتارشده در میان آوار را اعلام کرد، گفت: نباید به اخبار پراکنده در شبکه‌های مجازی توجهی داشت. طبق آمار حدود ۲۰ نفر از همکاران نیروی آتش‌نشانی در میان آوار گرفتار هستند اما اینکه از شهروندان و کسبه افرادی دچار حادثه شده‌اند یا خیر به طور مشخص نمی‌توان اظهارنظر کرد. همچنین هرگونه آمار و اطلاعات در مورد افراد زیر آوار واقعی نیست و لازم است تا آواربرداری به طور کامل انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حادثه‌ای رخ داده و باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: مقام قضایی در محل حادثه حضور دارند و افرادی که به عنوان مسوول بارها به لحاظ ایمن نبودن ساختمان مورد اخطار قرار گرفته بودند باید پاسخگو باشند. همچنین برای کسبه‌ای که در این محل کار می‌کردند در ستاد مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیده شده است.

سردار طلایی با بیان اینکه از لحاظ وجود تجهیزات، امکانات و دستگاه‌های لازم مشکلی وجود ندارد، گفت: با شناسایی محل حادثه و ورود از دو ناحیه جنوبی و شرقی توانسته‌ایم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم و حتی در جبهه جنوبی در بعضی بخش‌ها حدود ۵ متر به عمق این پاساژ قدیمی راه پیدا کرده‌ایم. اما با این وجود عملیات آواربرداری بین پنج تا شش روز طول خواهد کشید چراکه یک ساختمان ۱۷ طبقه به سه طبقه تبدیل شده است.

طلایی در ادامه با بیان اینکه مسائل اقتصادی و اجتماعی ما در کشور در هم‌تنیده است گفت: بنابراین شاید استفاده از قوه قهریه و اقدامات سلبی برای ایمن‌سازی چنین مراکزی را به عنوان آخرین راه استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: باید توجه کرد که هریک از ما با مسئولیت‌پذیری اجتماعی باید وظیفه‌مان را درست انجام دهیم. ای کاش هرکسی که در هر منطقه این کشور یک محل زندگی یا کسب و کار دارد بپذیرد که اصول ایمنی آن را رعایت کند. بنابراین ما باید به یک درک و زبان مشترک با مردم دست یابیم تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم زیرا با اقدامات سلبی نمی‌توانیم کاری را از پیش بریم.

طلایی تاکید کرد: باید از این حادثه درس بگیریم و بدانیم که همه ما در بروز آن مقصریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا