شورای شهر

پیرهادی از استقرار دفتر شورایاری‌ها در کانکس گفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران، مشکلات محله مهران واقع در منطقه ۵، شهرداری را بررسی کرد.

پیرهادی گفت: دفتر شورایاری این محله هم اکنون در یک کانکس  مستقر شده و ساختمانی به عنوان سرای محله با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث بوده که با گذشت قریب به سه سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز به اتمام نرسیده است و با توجه به اینکه ساختمان شهرداری منطقه در این محله واقع شده است. این مسئله یک نقطه ضعف به حساب می آید.

وی افزود: با این حال شورایاری محله با استفاده از امکانات مسجد الرضا (ع) و همچنین همکاری مسئولین مرکز بهزیستی شایان برنامه های فرهنگی و اجتماعی را برای ساکنین محله برگزار می نماید.

پیرهادی دیگر مشکل محله را فقدان بازار میوه و تره بار در محله عنوان کرد و بیان داشت طبق بررسی های بعمل آمده در ضلع شمالی خیابان شهید الهی زمینی مناسب جهت احداث بازار میوه و تره بار وجود دارد که در حال حاضر به عنوان پارکینگ منطقه بهره برداری می گردد و دور تا دور زمین نیز مسقف گردیده و شورایاری محله درخواست نموده تا بخشی از زمین مذکور به عنوان بازار میوه و تره بار محلی استفاده گردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران دیگر مشکل محله را آسیب های اجتماعی در کوچه باغ های منتهی به خیابان شهید الهی عنوان کرد و افزود: در سطح محله مذکور باغ هایی وجود دارد که دارای مالکین حقیقی می باشد و عدم ساماندهی و رسیدگی و همچنین کمبود روشنایی در معابر، این باغات را به مأمنی برای حضور معتادین تبدیل کرده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیگر خواسته اهالی را احداث شبستان مسجدالرضا (ع) که تنها مسجد محله می باشد عنوان کرد و بیان داشت: بخش هایی از مسجد از جمله شبستان مسجد به صورت نیمه کاره رها شده است و با توجه به اینکه  مسجدالرضا (ع) تنها مسجد محله می باشد، اهالی درخواست مساعدت به منظور بهسازی و اتمام فعالیت های عمرانی این بنا را دارند.

در ادامه پیرهادی خواسته های اهالی در حوزه حمل و نقل را شامل احداث خط تاکسیرانی در مسیر های اباذر، الهی و مقداد، اصلاح هندسی تقاطع فهیمی اباذر با توجه به عرض کم معبر و همچنین بررسی امکان احداث خط ویژه اتوبوسرانی از فلکه دوم صادقیه تا میدان شهر زیبا عنوان کرد.

در پایان پیرهادی اتمام پروژه نیمه کاره مجموعه ورزشی پیشکسوتان واقع در خیابان شهید فهیمی کوچه شهید شریفی نیا، استقرار مرکز نیروی انتظامی در محله به منظور افزایش امنیت اجتماعی و اصلاح انهار جهت رفع مشکل جاری شدن آب باران و سیلاب در خیابان ها و کوچه ها عنوان کرد و افزود کلیه مشکلات و خواسته های اهالی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله دریافت گردیده و پس از جلسات کارشناسی، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط صورت پذیرفته است و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا