ورزشی

منصوریان: برای تغییرات در ترکیب دلیل دارم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران در جام حذفی گفت: بازی سخت و نفس‌گیری داریم تیم نفت را می‌شناسم دو سال در این تیم حضور داشتم.

وی ادامه داد: دایی چند بازیکن به نفت اضافه کرده اما تیم منسجم نفت حفظ شده و نتایج قابل قبولی هم تا اینجا گرفته‌اند و این برای ما این پیغام را دارد که بازی سختی مقابل آنها خواهیم داشت. از طرف دیگر تیم ما همدل و یکصداست و از نظر روحی در شرایط خوبی قرار داریم. همه مجموعه استقلال اعم از کادر فنی، تدارکات، پزشکی، ماساژ و مسئئولان داخل باشگاه یکدل هستند و می خواهیم صخره سختی به نام نفت را از پیش رو برداریم. ما می‌دانیم بازی سختی مقابل نفت داریم اما برای اینکه بتوانیم یک مرحله بالاتر برویم باید این بازی را ببریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد شرایط بازیکنان ورودی و خروجی گفت: فقط در مورد بازی سوال کنید. من تا بازی با سپاهان که نیم‌فصل تمام شود نه لیست خروجی داریم نه لیست ورودی. اصول حرفه‌ای هم حکم می‌کند تا زمان استراحت میان دو فصل در مورد این مسائل صحبت نکنیم.

منصوریان در مورد فرشید اسماعیلی و یعقوب کریمی که در بازی فردا محروم هستند، گفت: برخلاف نظر برخی دوستان که کاشناسی کرده‌اند و می‌گویند منصوریان ترکیبش را خیلی دست می‌زند، باید بگویم این کارم دلیل دارد زیرا می‌خواهیم به ساختار ثابت برسیم و با ساختار ثابت روبه جلو حرکت کنیم. برخی دوستان که باتجربه هستند و سن و سالی هم دارند از تغییرات زیاد تیم من صحبت کردند در حالی که من این تجربه را از نفت با خودم به استقلال آورده‌ام. در لیگی که ۴۵ مسابقه داریم باید روبه جلو حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر بازی با السد قطر را رد شویم ۷ بازی در آسیا به ما اضافه می‌شود، ۳۰ بازی هم در لیگ داریم که می‌شود ۳۷ بازی. به این ترتیب ما باید بیش از ۴۰ بازی به میدان برویم. زیرا مسابقات جام حذفی را هم باید حساب کنیم. نمی‌توانیم با ۱۳ بازیکن این مسابقات را تمام کنیم. در بهمن و اسفندماه باید ۴ روز ۴ وز به میدان برویم. برای همین ابتدا به ساکن باید ساختار داشته باشیم تا اگر تغییراتی در خط دفاع داشتیم ساختارمان ثابت باشد. در هر حال در بازی فردا این دو بازیکن‌مان را نداریم و بازیکنان دیگر جایگزین آنها می‌شود. مهمترین مسئله برای تیم این است که ساختار داشته باشیم و ساختارمان تغییر نکند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه بازیکنان جوانی به تیمش اضافه کرده آیا این روند ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این خوش‌شانسی من بوده که شروع دوران مربیگری‌ام با تیم ملی امید بود و این مسیر به من نشان داد که می‌توان به جوانان اعتماد کرد، اما وای به روزی که این جوان باتجربه هم باشد که آن‌وقت خیال من خیلی راحت‌تر خواهد شد؛ چراکه بازیکن جوان دوندگی زیادی دارد. ما در تیم‌مان جوان‌هایی مثل مجتبی حق‌دوست، فرشید اسماعیلی و… داریم که آنها را به تیم اضافه کرده‌ایم حتی بهنام برزای که در بازی قبل یک ربع برای ما بازی کرد در بازی قبل‌ترش عملکرد خیلی خوبی داشت و در این بازی جزو ۱۸ نفر ما خواهد بود همان‌طور که امید نورافکن خیلی خوب تمرین می‌کند و زحمت می‌کشد. بازیکن جوان بنزین سبز است و باید به جوانان اعتماد کرد. بازیکن جوان سرحال به تیم ریتم می‌دهد و در کنار بازیکن جوان چند بازیکن باتجربه هم بازی کند که این یک تلفیق خوب است. ما بازیکنان جوانی مثل حق‌دوست، زکی‌پور، نورافکن، میعاد یزدانی و… داریم ولی به هر حال فقط ۱۸ بازیکن را می‌توانیم روی نیمکت ببریم، هرچند که مجید جلالی طرح خوبی داده که سه بازیکن زیر ۲۳ سال به نیمکت اضافه شوند که این موضوع دست ما را باز می‌کند.

منصوریان درباره اینکه آیا از بازی با نفت می‌تواند سهمیه آسیایی بگیرند و اینکه چقدر از زمین ورزشگاه تختی شناخت دارد، گفت: جام حذفی یک میانبر برای آسیایی شدن است، اما ما الان به سهمیه آسیایی نگاه نمی‌کنیم بلکه نگاه ما به نفت تهران است چون برنده ما باید با برنده سپاهان و سایپا بازی کند. از طرف دیگر ما برای گرفتن سهمیه از لیگ ناامید نیستیم چون ۱۶ بازی باقی مانده و کاری به حریفان نداریم، ما فقط بازی‌های خودمان را می‌بینیم که اگر بتوانیم در بازی‌های خودمان نتیجه بگیریم، در کورس قرار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در مورد زمین هم باید بگویم شب گذشته با شهریاری سرپرست باشگاه نفت صحبت کردم و به دنبال دایی هم بودم؛ چراکه می‌دانم دایی نسبت به زمین تختی معترض است، به همین دلیل نامه‌ای داده‌ایم تا در صورت موافقت علی دایی بازی به ورزشگاه آزادی منتقل شود چون کیفیت چمن تختی روی بازی اثرگذار است. از طرفی شاید در ورزشگاه تختی ۱۰ هزار تماشاگر بیایند، اما در ورزشگاه آزادی با توجه به حساسیت بازی حدود ۶۰ هزار تماشاگر می‌آید که حتی سود آن هم به باشگاه نفت می‌رسد. شنیده‌ام چمن‌هایی که به ورزشگاه تختی اضافه شده، با چمن‌های دیگر همخوانی ندارد و مطمئناً نمی‌توان از زمین بازی تختی انتظار فوتبال زیبا و تیکی تاکا را داشت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: بازی بسیار سخت و نفس‌‌گیری خواهیم داشت، تیم دایی قلق بازی در تیم نفت را بلد است. من آنجا سرمربی بودم، تیم منسجمی است، ما هم همدل و یکصدا هستیم و می‌خواهیم با امور تاکتیکی از صخره نفت عبور کنیم و ۹۰ دقیقه دیگر تا فینال جام حذفی باقی بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا