شورای شهر

لزوم پیگیری مطالبات شهرداری تهران از دولت‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سرخو در دویست و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: یک سال و نیم پیش پیشنهاد کردم مطالبات شهرداری تهران از دولت مورد حسابرسی قرار گیرد، اما این حسابرسی باید توسط سازمان حسابرسی انجام می‌شد تا مورد پذیرش دولت قرار می‌گرفت.

وی افزود: موسسات حسابرسی کار خود را به درستی انجام می‌دهند و برای شهرداری نیز از نظر مقررات، حسابرسی این موسسات قابل قبول است. اما از دولت قابل قبول نیست؛ چرا که تنها موسساتی که زیر نظر سازمان حسابرسی کار می‌کنند می‌توانند حسابرسی خود را به تایید دولت برسانند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی دولت به لحاظ بودجه، پرداخت‌ها محدود شده است، اما باید جلساتی با سازمان حسابرسی برگزار شود تا مطالبات شهرداری تهران به تایید این سازمان برسد تا در نهایت مورد قبول دولت نیز باشد.

سرخو با تاکید بر اینکه باید پرداخت‌های دولت‌های گذشته نیز احصا شود، افزود: به تازگی شهرداری تهران و سازمان تامین اجتماعی در خصوص مطالبات خود از یکدیگر جلسات مشترکی را با حظور اعضای شورا برگزار کردند که نهایتا بخشی از این مطالبات تسویه شد و بخش دیگری نیز در حال تسویه است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید در جلسه‌ای علنی میزان کل بدهی و مطالبات شهرداری تهران اعلام شود و لازم است که کار حسابرسی از قبل در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار گیرد تا در شورا به طور کامل و به دور از نگاه‌های سیاسی مورد بررسی قرار گیرد. قطعا باید ارائه این گزارش حسابرسی توسط شهرداری تهران انجام شود نه یک کمیسیون شورای شهر تهران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا