اجتماعی و فرهنگی

آغاز توزیع میوه شب عید در میادین تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اشرف منصوری در اولین روز توزیع میوه شب عید در میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد، گفت: براساس اعلام قبلی از امروز توزیع سیب و پرتقال در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران آغاز شده است.

وی افزود: در روزهای آتی به فراخور استقبال مردم و میزان تقاضا در مراکز خرده‌فروشی شهر تهران و شهرستان‌های این استان توزیع سیب و پرتقال را ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: برای تهران ۵ هزار تن پرتقال و ۱۵۰۰ تن سیب تهیه شده و قیمت عرضه این دو نوع میوه امروز در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران به ازای هر کیلو پرتقال ۲۴۵۰ تومان و به ازای هرکیلو سیب ۲۲۰۰ تومان است.

منصوری با بیان اینکه بسته به نوع تقاضا پیش‌بینی می‌شود توزیع سیب و پرتقال در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران تا ۱۵ فروردین ادامه داشته باشد، اظهارداشت: قیمت پرتقال نسبت به سال گذشته به ازای هرکیلو ۵۰۰ تومان کاهش داشته به طوریکه سال گذشته این میوه به قیمت ۲۹۵۰ تومان در شب عید عرضه شد اما قیمت این میوه به ازای هر کیلو ۲۴۵۰ تومان تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیب درختی توزیع شده از کیفیت عالی برخوردار است، بیان داشت: این سیب از نوع سیب دماوند است که دارای بهترین نوع کیفیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد قیمت سیب و پرتقال بیان داشت: قیمت این دو میوه در مراکز عرضه به صورت روزانه تعیین می‌شود و قیمت‌ها تابعی از قیمت میادین میوه و تره‌بار شهر تهران است.

وی افزود: قیمت ۲۴۵۰ تومان به ازای هرکیلو پرتقال ۲۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو سیب قیمت خاص تهران است و استان‌های دیگر به فراخور استان خودشان در مورد این دو محصول قیمت‌گذاری انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش تقاضا در آخرین روزهای سال ممکن است قیمت افزایش‌ یابد اظهارداشت: امیدواریم تغییر قیمت نداشته باشیم ولی بسته به قیمت بازار ممکن است قیمت‌ها تغییر کند.

منصوری گفت: در استان تهران بیش از ۳۲۰ مرکز عرضه در نظر گرفته شده که ۴۰ مرکز عرضه مربوط به میادین میوه و تره‌بار شهر تهران است و مابقی در شهرستان‌ها و مراکز خرده‌فروشی قرار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا