اجتماعی و فرهنگی

بارش باران در پایتخت طی امشب

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  امین‌حسین نقشینه با بیان اینکه امروز در مناطق واقع در جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گردوخاک خواهیم بود، اظهار داشت: البته انتظار می‌رود از فردا از میزان غلظت گردوخاک موجود در این مناطق کاسته شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز بارش‌ها در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و امشب در دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد، افزود: البته تا آخر وقت امروز در شمال‌ شرق کشور نیز بارندگی خواهیم داشت ضمن آنکه در مناطق جنوبی نیز بارندگی‌ها همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه یادآور شد: بارندگی‌ها طی روز آینده در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به شکل پراکنده‌تر در شرق و شمال شرق کشور تداوم می‌یابد.

وی با اعلام اینکه انتظار می‌رود فردا تردد در جاده‌های کوهستانی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان با اختلال همراه باشد، افزود: بر همین اساس در این زمینه سازمان هواشناسی اخطاریه‌ای را مبنی بر ضرورت فراهم ساختن اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات صادر کرده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه شدت بارندگی‌ها طی روز جاری در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال کرمانشاه و فردا علاوه بر چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، جنوب لرستان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی درباره شرایط جوی تهران نیز بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود از امشب تا صبح فردا شاهد بارندگی در استان تهران باشیم ضمن آنکه انتظار می‌رود فردا آسمان این کلانشهر نیمه‌ابری شود.

نقشینه یادآور شد: البته از اواخر وقت چهارشنبه بارندگی‌ها باز در این کلانشهر آغاز می‌شود به طوری که پیش‌بینی می‌شود طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد بارش باران در این کلانشهر باشیم.

وی متذکر شد: البته بارندگی‌ها در مناطق مختلف تهران متفاوت است به طوری که در ارتفاعات و شهرهای شمالی این استان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه روند دمای هوای تهران طی روزهای چهارشنبه تا اوایل هفته آینده رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: به سبب ورود سامانه بارشی کم‌فشار به کشور انتظار می‌رود طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در تمام نقاط کشور به استثنای بخش کوچکی از آن (جنوب شرق) شاهد بارندگی باشیم البته انتظار می‌رود این شرایط تا روزهای ابتدایی هفته آینده نیز تداوم می‌یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا