اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۲۰ درصدی سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکترسید حسن امامی رضوی در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: حمایت کم نظیر دولت از طرح تحول سلامت، شاخص‌های بهداشتی درمانی را متحول کرد و با خدمات رسانی گسترده به مردم، سطح رضایت از این مجموعه که قبلا در کمترین میزان بود، به رتبه های اول و دوم رسید.

وی تصریح کرد: در راستای طرح تحول سلامت که با سه هدف کاهش هزینه ها، افزایش رضایتمندی و ارتقای شاخص‌های سلامت دنبال شد، مشکلات اساسی مردم در پرداخت مستقیم، کیفیت خدمات درمانی و عدالت در دسترسی به حداقل رسید.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنین با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت مردم ضرورتی همه جانبه است، یادآورشد: قطعا اگر مشارکت جمعی نباشد بخش بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین اسباب این ضرورت نخواهد بود.

به گفته امامی رضوی: باید گفت درسایه همت جمعی می توان شاخص های این حوزه مهم و استراتژیک را ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه توسعه علمی وآموزشی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نقش مستقیمی با سایرشاخص های توسعه دارد، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود که بخش بهداشت و درمان فارغ از مشکلات دست و پاگیر، بتواند به ماموریت اصلی خود بپردازد.

قائم مقام وزیر در اموردانشگاه های علوم پزشکی در پایان با قدردانی از خدمات دکترشکاری در مدت شش سال مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان، رشد شاخص‌های بهداشتی درمانی بیانگر تلاش و مجاهدت شبانه روزی و مدیریت مبتنی بر برنامه بوده است که امیدواریم در دوره مدیریت جدید که چهره ای علمی و با تجارب ارزشمند دراین حوزه است، روند موجود با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا