شورای شهر

سفر اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس به تبریز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سیدحمیدرضا کاظمی، نائب رئیس کمیسیون امور شوراها در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که «به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس مامور بررسی پرونده اعضای شورای شهر تبریز شدیم»، اظهار کرد:  این پرونده هنوز هم مفتوح بوده و کیفر خواستی صادر نشده است، شورای حل اختلاف استان نیز به تبع آن تاکنون رایی در این خصوص صادر نکرده است.

وی افزود: پس از بررسی ابعاد این پرونده گزارش نهایی را روز یکشنبه در صحن کمیسیون ارائه خواهیم داد.

وی با اشاره به لزوم اصلاحات برخی قوانین تاکید کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم تصمیماتی مقتضی برای اصلاحات برخی مجراهای قانون گذاری را اعمال کنیم. بزودی کیفرخواست متهمان پرونده شورای شهر تبریز صادر می‌شود و بلافاصله شورای حل اختلاف استان تشکیل جلسه داده و تصمیم مقتضی گرفته می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص علت تاخیر ورود کمیسیون به این موضوع گفت: به دلیل این‌که مجلس دهم هشتم خرداد ماه سال جاری تشکیل شد و تا ساز و کار خود را پیدا کند و کمیسیون ها تشکیل و برنامه کمیسیون ها شکل بگیرد زمان می برد، به این جهت با تاخیر ورود کرد.

وی با بیان این‌که «موضوع شورای شهر تبریز یکی از اولین دستورات کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس است»، اظهار کرد: موضوع تبریز با توجه به اهمیت این کلانشهر برای ما بسیار مهم بود و به همین جهت هیاتی جهت بررسی به تبریز اعزام شد.

وی گفت: مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در کل کشور با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس است و چون نقش نظارت بر انتخابات شوراها را داریم، بررسی این موضوع برای ما مهم است و به طور یقین در تصمیم گیری صلاحیت افراد موثر خواهد بود..

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا