سیاسی

خون شهدا معیار حق و باطل

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رحمانی فضلی در همایش بزرگداشت شهدای شهرداری‌های سراسر کشور، در سالن صبای صداوسیمای مشهد اظهار کرد: ما باید بدانیم راه شهدا و راه آنها از نظر اعتقادی برای ما معنی و مفهوم خاص خود را دارد که ما کاملا این موضوع را با جان و دل پذیرفته‌ایم و باور داریم که راه شهدا برای ما فرقان است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه خون شهدا مشخص کننده حق و باطل و صواب از ناصواب است گفت: خون شهید نشانه‌ای است که ما را در راه عبودیت و خدمت به خلق خدا قرار می‌دهد و در مسیر و جهت صحیح هدایت می‌کند؛ همخچنین خون شهید میزان است چرا که می‌توانیم اعمال‌مان را با آن بسنجیم و برای امور خود شاخصی داشته باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: یک‌پارچگی‌ای که خون شهدا برای جامعه ما فراهم کرده‌است سبب شده تا مقاومت ما به عنوان الگویی برای همه دنیا تبدیل شود.

 وزیر کشور با اشاره به اینکه امروزه ایران به عنوان عاملی مهم در حل معادلات منطقه‌ای است اظهار کرد: مقاومت دینی که به دنیا ارائه کرده‌ایم، باید دارای الگوی اقتصادی خوبی نیز باشد.

وی افزود: ارزش دارد از خون شهدای‌مان به عنوان ذکر استفاده کنیم چرا که نام و یاد شهدا ما را از غفلت‌ها بیرون می‌آورد؛ همچنین  آنچه که به ما آسیب می‌رساند غفلت از مسئولیت‌های اجتماعی و ولایت است که در نهایت این غفلت‌ها بر دل ما زنگاری ایجاد می‌کند که منجر به عدم درک حقایق می‌شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ذکر، دارو و درمان آدمی است و زمانی که در محفل شهدا هستیم و به راه و فکر آنها متوسل می‌شویم در اصل ذاکریم و غفلت‌ها را از دل دور می‌کنیم و آفتاب حقیقت زنگار دل ما را پاک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کفران نعمت است اگر به شهدا و راه آنها فکر نکنیم گفت: این امر سبب غفلت می‌شود که خود نیز ذلت را در پی خواهد داشت.

وزیر کشور گفت: هرچه خلوص نیت بیشتری داشته باشیم کلام ما اثرگذارتر خواهد بود که در اینجا می توان از اثرگذاری سخنان امام خمینی(ره) یاد کرد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: ما پذیرفته‌ایم که با ریخته شدن اولین قطره خون هر شهید همه گناهانش پاک و او به مرتبه شفاعت می‌رسد و کسانی که امروز در جامعه از هزینه جنگ و خون‌های ریخته شده می‌گویند یا از سر دلسوزی و یا از سر خباثت این سخنان را می‌گویند؛ که امیدواریم به راه راست هدایت شوند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مهمترین وظیفه ما اطاعت از رهبری و ولایت است اظهار کرد: مقام معظم رهبری هدایت‌گر و دلسوز واقعی جامعه هستند بنابراین ولایت نیز ذکر است.

وی انسجام و همدلی را از نیازهای جامعه امروزی عنوان کرد و افزود: همه اراده‌ کفر این است که جمهوری اسلامی را نابود کند و به همین دلیل ما باید در این راه استقامت کنیم.

رحمانی فضلی ضمن تاکید بر کار، تلاش و سازندگی عنوان کرد: باید سازندگی را مانند جبهه‌های جنگ گرامی بداریم تا مقاومت دینی که به دنیا ارائه کرده‌ایم دارای الگوی اقتصادی خوبی نیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا