سیاسی

نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک شب گذشته اعضای کمیسیون متبوعش با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: این نشست مشترک به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه هماهنگی و برنامه‌ریزی در روند اجرایی تنظیم و تصویب طرح‌ها و لوایح مرتبط با برنامه و بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان بر تسریع ارسال لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران به مجلس تأکید کردند تا بتوانند فرصت کافی  برای رسیدگی و تصویب آن داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر همین اساس یادآور شد: ارائه موارد اجرایی و قابل تحقق برنامه ششم از طرف دولت در زمان مناسب سبب ارزیابی عملکرد و تدوین بهتر این برنامه خواهد شد.

کاتب تصریح کرد: در این جلسه، تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز مورد تأکید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و معاون اول رئیس‌جمهور نیز احیای این سازمان را از برنامه‌های دولت عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به لایحه خروج غیرتورمی از رکود خاطرنشان کرد: این موضوع نیاز به اراده ملی و فهم مشترک دولت و مجلس دارد و نیاز است که در بدنه دولت نیز این اراده و عزم جدی دیده شود که این نکته از طرف نمایندگان کمیسیون مطرح و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر همین اساس موضوع استفاده مطلوب از صندوق توسعه ملی را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست عنوان و تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از دولت خواستند تا به گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که بخش خصوصی بتواند برای کمک به خروج از رکود به خوبی از این امکانات استفاده کند.

وی ادامه داد: ضرورت بحث هدفمندی یارانه‌ها و تصمیم‌گیری جامع از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود تا از این طریق بتوان با توزیع مناسب اعتبارات، عدالت را در جامعه نهادینه کرد.

نماینده گرمسار در مجلس گفت: مهمترین ملاک توزیع اعتبارات، شاخص‌ها هستند و انتظار ما این است که در تعیین شاخص‌ها، در اجرای آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه‌ای دقت لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شد موضوع آب شرب و کشاورزی مردم در اولویت کاری دولت قرار گیرد تا موجب بحران در کشور نشود، همچنین نمایندگان تأکید کردند در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس دولت بودجه را واقعی‌تر تنظیم و تقدیم کند تا موجب تورم نشود و قابل تحقق نیز باشد، ضمن اینکه شاخص‌های کلان و اهداف کلان در لایحه به وضوح دیده شود.

نماینده گرمسار عنوان کرد: در این نشست، معاون اول رئیس‌جمهور نیز با اشاره به ظرفیت بالای بخش مدیریتی کشور از روند مثبت دولت در حوزه اقتصادی سخن گفت و تأکید کرد که دولت مصمم شده تا از منابع بانک مرکزی برداشت نشود و به حمدالله رشد اقتصادی کشور به خوبی پیش می‌رود، تاکنون هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت کرده‌ایم و تا پایان امسال بودجه استان‌ها را با تخصیص درصد پرداخت می‌کنیم.

کاتب در پایان بیان داشت: جهانگیری اضافه کرده انتظار ما از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این است که ما را برای تحقق برنامه‌های خروج از رکود کمک کند و ما هم تلاش می‌کنیم تا برنامه ششم از جامعیت کامل برخوردار باشد و دغدغه‌های نمایندگان برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا