سیاسی

افخم: همه کارکنان سفارت ایران در یمن سالم هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرضیه افخم در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در رابطه با راه‌حل‌های بحران سوریه، گفت: دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با حل بحران سوریه وجود دارد.

وی افزود: پیش از این کشورهای مختلفی دیدگاه‌های مختلفی را در رابطه با پایان دادن بحران سوریه دارند. همچنین جمهوری اسلامی ایران هم دیدگاه‌های خود را در این زمینه اعلام کرده است و همکاری‌ها و مشورت‌های منظمی بین ایران و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برقرار است.

افخم با بیان اینکه ما به دنبال یافتن راه‌حلی که مبتنی بر تامین آرا و نظارت مردم سوریه باشد، هستیم، گفت: ما همواره بر راه‌حل سوری سوری تاکید می‌کنیم و معتقد هستیم که باید هر راه‌حلی مبتنی بر واقعیت‌های منطقه و سوریه در حال حاضر و همچنین خواست و اراده مردم این کشور باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: بدون توجه به ریشه‌های بحران سوریه امکان ارائه راه‌حل وجود ندارد و باید هر پیشنهادی که طرح می‌شود فاکتورهای مورد نظر را داشته باشد. چنانچه این فاکتورها را در بر داشته باشد و در این قالب جا بگیرد امکان ارائه آن راه‌حل برای دستیابی به حل بحران در سوریه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کشورها در منطقه فعالیت‌ها و تحرک‌های مختلفی دارند و دیدگاه‌های متفاوتی دارند همچنین پیشنهادهای مختلفی را ارائه می‌کنند موضوعاتی است که از بروز بحران سوریه تا امروز وجود داشته و مسیری هم است که کشورهای منطقه آن را دنبال می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ایسنا در رابطه با خبر انفجار در یمن در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در صنعا گفت: طبق آخرین اطلاعات همه کارکنان ایران در سفارت یمن سالم هستند. موضوع مهمی نبوده و جزئیات این حادثه در حال پیگیری است.

وی در ادامه در رابطه با روابط ایران با یمن و اعزام سفیر جدید کشورمان به صنعا گفت:حدود یک هفته پیش آقای نیک‌نام به عنوان سفیر جدید به محل ماموریت رفت و استوارنامه اش نیز تسلیم شد. در یک دوره تقریبا طولانی به دلیل شرایط روابط با یمن و مسائل اداری سفیر دیرتر اعزام شد. حضور ایشان به دبرقراری روابط بهتر کمک خواهد کرد.وی اولین نشانه حضور سفیر در کشوری را اراده سیاسی کشور فرستنده برای برقراری روابط عنوان کرد و افزود:امیدواریم روابطمان با یمن بهتر از گذشته باشد و آقای نیکنام اقدامات را برای ارتقای روابط انجام دهند و متقابلا مقامات یمنی هم که کاردارشان در تهران است برای بهبود روابط اقدام کنند.

افخم در رابطه با زمان و مکان دور بعدی مذاکرات گفت: هنوز زمان و مکان دور بعدی مذاکرات مشخص نیست و در حال مذاکره است. اما طبق توافق در دسامبر یک دور مذاکره خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا