شورای شهرصفحه اصلی

ماجرای ابطال مصوبات شورای شهر به دلیل بی توجهی به شکایات

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در دیوان عدالت اداری اظهار کرد: اکنون شاهد این هستیم که برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده‌اند.
به گزارش شوراآنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تذکر امروز بنده در خصوص آرای دیوان عدالت اداری و ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است گفت : همانطور که مستحضرید مردم چه ذینفع باشند و چه نباشند می‌توانند در خصوص مصوبات دولتی به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.
وی با اشاره به ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در دیوان عدالت اداری اظهار کرد: اکنون شاهد این هستیم که برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده‌اند ، روشن است که قضات دیوان عدالت اداری به صورت دقیق به شکایات رسیدگی و رای خود را صادر می‌کنند، اما آنچه موجب تذکر بنده شده، حضور و نقش کمرنگ نمایندگان شهرداری و شورای شهر در دفاع از شکایات است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه ماده ۴ مصوبه شماره ۲۴۷۷ درخصوص رتبه‌بندی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرویس مدارس توسط دیوان عدالت اداری باطل شده است گفت: متاسفانه در رای دیوان عدالت اداری هیچ دفاعیه‌ای از شهرداری تهران درج نشده است و در انتهای دفاعیات نیز گفته شده علی رغم ارسال نسخه دوم دادخواست و ضمائم آن به طرف مورد شکایت، تا زمان قانونی هیچ پاسخی دریافت نشده و این به معنای آن است که شهرداری و شورای شهر پاسخی به شکایت نداده‌اند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای تصویب یک مصوبه در شورای اسلامی شهر تهران بررسی‌های طولانی صورت می‌گیرد و پس از آن نیز فرمانداری مصوبه را طی یک فرایند قانونی به تایید می‌رساند اما اگر دفاعیات متقنی باشد شاهد ابطال مصوبات نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۶ مورد از مصوبات شورای شهر ابطال شدند گفت: مصوبه مطالعات عارضه سنجی ترافیکی، مصوبه کسب و کار و پیشه و تبصره سوم مصوبه نحوه اخذ بهای مدیریت پسماند از جمله مصوباتی هستند که باطل شده‌اند، ابطال مصوبات حاکی از آن است نمایندگان حقوقی موظف هستند که به صورت متقن و دقیق به تمامی شکایات پاسخ دهند و اگر مشکل قانونی نیز وجود دارد پیش از تصویب مصوبه آن را به نمایندگان اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا