اجتماعی و فرهنگی

شمارش معکوس برای راه اندازی خدمات تعویض پلاک در مرکز معاینه فنی نیایش

مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان و ایجاد یک پردیس خودرویی بزودی خدمات تعویض پلاک در مرکز معاینه فنی نیایش واقع در غرب تهران با همکاری پلیس راهور فراجا پس از اخذ مجوز و تاییدیه های لازم راه اندازی می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی، شادی مالکی مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در توضیح جزئیات این خبر افزود: مرکز معاینه فنی نیایش برای اجرای این طرح به صورت پایلوت انتخاب شده و حسب هماهنگی با پلیس راهور فراجا در صورت استقبال شهروندان از این خدمات ویژه در دیگر مراکز دارای شرایط لازم از لحاظ فضای مورد نیاز نیز اجرا و پیاده سازی خواهد شد. ضمنا با توجه به زیرساخت ایجاد شده در مرکز نیایش این طرح در صورت اخذ مجوزهای لازم در کمتر از دو ماه آینده راه اندازی می گردد.

مالکی در خصوص نحوه پذیرش و مراجعه خودروهای متقاضی برای تعویض پلاک گفت: از آنجائیکه در مراکز معاینه فنی علاوه بر معاینه فنی خدمات تجمیعی خودرو نظیر تعمیرگاه تخصصی،کارواش،کارشناسی رنگ و بدنه نیز پیش بینی شده و سعی گردیده از فضای موجود در مراکز به صورت بهینه استفاده شود، بدیهی است که برای پذیرش خودروهای متقاضی تعویض پلاک دارای محدودیت هایی هستیم. بدین واسطه جهت مدیریت این موضوع با پلیس راهور فراجا هماهنگ گردید که درخواست و پذیرش به شیوه اینترنتی انجام شده و متقاضی پس از ۲۴ ساعت جهت فک پلاک و دریافت و نصب پلاک جدید به مرکز نیایش مراجعه کند.با این روش ظرفیت روزانه این مرکز در حدود ۶۰ دستگاه خودرو خواهد بود.

وی در خصوص دلیل پیش بینی این خدمات در مراکز معاینه فنی خودرو اظهار داشت:براساس قانون هوای پاک فروشندگان خودرو مکلفند در هنگام انجام معامله نسبت به ارائه گواهی معتبر معاینه فنی اقدام نمایند. در همین راستا به منظور مدیریت امور مشتریان و پاسخ به نیاز ذینفعان این ستاد نسبت به برنامه ریزی جهت راه اندازی تعویض پلاک در کنار دیگر خدمات خودرویی اقدام کرده است.بدون تردید ارائه سایر خدمات خودرویی مورد نیاز شهروندان در یک مکان می تواند موجب کاهش سفر و تردد های درون شهری گردیده که این موضوع به نحوی در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا موثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا