اجتماعی و فرهنگی

از سوی مدیرکل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران صورت گرفت؛ ابلاغ شیوه‌نامه نحوه انتخاب کارگر نمونه سال ۱۴۰۲

مدیرکل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران در آستانه فرا رسیدن روز کارگر دستورالعمل نحوه انتخاب کارگر نمونه در سال جاری را ابلاغ کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران، اکبر مردانی با اعلام این مطلب گفت: به‌منظور ارج‌نهادن به مقام ارزشمند کارگران خدوم و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و فعالیت‌های مؤثر این قشر زحمتکش، همچون سال‌های گذشته مراسم ویژه‌ای در هفته بزرگداشت کار و کارگر از سوی شهرداری‌تهران برگزار و از کارگران نمونه تجلیل بعمل خواهد آمد.

او ادامه داد: از این‌رو دستورالعملی در این خصوص تهیه و معیارها و شاخص‌های انتخاب کارگران نمونه به کلیه واحدهای شهرداری‌تهران ابلاغ شد.

به گفته مردانی کلیه کارگران شاغل در شهرداری‌تهران با سابقه کار بیش از ۳ سال اعم از کارگران با رابطه استخدامی رسمی، قرارداد مستقیم (دائم و مدت معین)، قراردادی خدمات اداری شهر و هادیان شهر با ماهیت شغلی کارگری، مشمول این دستورالعمل می‌باشند.

مدیرکل سرمایه‌انسانی افزود: بر اساس این دستورالعمل، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص معرفی کارگر نمونه بر عهده شورای توسعه مدیریت محل خدمت با مشورت شورای اسلامی کار و دستگاه‌های نظارتی می‌باشد و انتخاب نهایی این عزیزان در دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز کار و کارگر صورت می‌پذیرد.

وی معیارهای اخلاقی، شغلی و اقدامات برجسته را از شاخص‌های کسب امتیاز کارگر نمونه عنوان کرد و اظهار داشت: کسب امتیاز حداقل ۱۸۰ نمره برای انتخاب کارگران نمونه الزامی است و کارگران نمونه سال‌های ۱۴۰۰،۱۳۹۹ و ۱۴۰۰۱ در صورتی مشمول این طرح می‌شوند که حداقل ۲۰۰ امتیاز کسب نمایند.

مردانی تصریح کرد: برای هر یک از معیارها و شاخص‌های شغلی و اخلاقی بین ۱ تا ۵ امتیاز در نظر گرفته شده‌است و حداکثر امتیاز برای اقدامات شاخص و برجسته نمره ۱۲۵ می‌باشد.

این مقام مسئول شناسایی ارزش‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی از جمله کارگران را امری ضروری تلقی کرد و این اقدام را یکی از وظایف اصلی مدیران در راستای ایجاد انگیزه و ارتقای سطح رضایت‌مندی آنان برشمرد.

در خاتمه مدیرکل سرمایه‌انسانی ابراز امیدواری کرد: با سنجش و ارزیابی مستمر و استفاده از ظرفیت این عزیزان می‌توان گام‌های مؤثری در جهت پیشبرد اهداف، بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری در سطوح مختلف سازمان برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا