مدیریت شهری

شهردار منطقه شش خبر داد: ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی با بهره‌مندی از ظرفیت فرهیختگان و نخبگان محلی

نشست هم اندیشی ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی  محله نظامی گنجوی با حضور شهردار منطقه ، مدیر اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و معتمدین محله نظامی گنجوی برگزار شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، رضا محمدی شهردار منطقه در این نشست که با حضور مهدی امیری مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران برگزار شد گفت: گسترش شهرها و توسعه زندگی آپارتمانی از اهداف اجرای طرح پویش ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی است، با توجه به وضعیت ساکنین و شهروندان منطقه که بخش عظیم آن از فرهیختگان، نخبگان، افراد شاخص بازنشسته و زندگی شهروندی دانشجویی در قلب پایتخت است به نظر می رسد ما ظرفیت لازم برای اجرای موفق این پویش و طرح را داریم.

شهردار منطقه ۶ تاکید کرد: به منظور ارتقای رفتارهای شهروندی متناسب با سبک زندگی در شهرهای جدید و کاهش چالش های زندگی شهری اجرای این پویش ها با همکاری خود شهروندان اهمیت زیادی دارد که در این مسیر سراهای محله، مساجد و معتمدان ساکن محله جامعه هدف خوبی هستند که می توانند در زمینه آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی همچون بازوان قدرتمندی مدیریت شهری را یاری رساند.

وی افزود: تشکیل گروه‌های کوچک محلی و اجرای خرد اجتماع محور پویش در محله ها در تحقق اهداف طرح به منظور آشنا کردن شهروندان با قوانین شهری و فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران  نیز با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مردم تهران در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی سکونت دارند بر اهمیت بحث آموزش تاکید کرد و به محورهای اصلی اجرای طرح در شهر تهران پرداخت.

گفتنی است طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی در ابعاد مختلف میدانی و تبلیغاتی در سطح مناطق شهر تهران با محوریت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا