مدیریت شهری

ممانعت از فعالیت عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند در سطح منطقه دو

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو، مهران جندقی با اعلام این مطلب افزود: اجرای این طرح با هدف کاهش تبعات زیست محیطی و جلوگیری از انتشار آلودگی های میکروبی و بیماری زا و بهبود کیفیت منظر شهری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا بهبود وضعیت منطقه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت تصریح کرد: فرهنگ تفکیک از مبدأ بیش از چندسال است که جای خود را میان شهروندان گشوده است ، اما باز شاهد این مهم هستیم که برخی از شهروندان پسماندهای خود را به صورت مخلوط در یک کیسه می گذراند. که همین امر سبب شده است تا فضا برای جولان عده ای افراد سودجو برای جداسازی غیرقانونی و غیر بهداشتی پسماند های خشک از میان زباله های شهروندان و مخازن پسماند سطح منطقه فراهم شود که علاوه بر نازیبایی بصری تبعات انتشار و اشاعه آلودگی بهداشتی و زیست محیطی را به وجود می آورد.

جندقی در پایان اظهار کرد: ویژگی بارز این روش ، همکاری درون سازمانی ناظرین خدمات شهری، ناظرین بازیافت و عوامل سد معبر نواحی می باشد که مکانیزم آن جمع آوری و توقیف بار خشک این عوامل غیر مجاز و تحویل آن به ایستگاه های خدمات شهری است  و اجرای این طرح تا حذف کامل این عوامل غیرمجاز با نظارت اداره مدیریت پسماند منطقه  و عملکرد موثر نواحی نه گانه منطقه ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا