شورای شهرصفحه اصلی

امانی در واکنش به درخواست شهرداری برای فروش یک ملک؛ چه ضمانتی هست که به جای پارکینگ در ملک واگذار شده، تجاری ساخته نشود؟/قیمت اعلام شده برای فروش ملک پایین‌تر از نرخ منطقه ۲ است!

به گزارش شوراآنلاین، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی مجوز فروش و تصویب معامله یکی از املاک شهرداری گفت: بحث ساخت و ساز در تهران که مطرح می‌شود مثل آدم مارگزیده شدیم. می‌گویند مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد؛ ممکن است حتی در گذشته مجوزهایی برای پارکینگ دادیم، اما بعد که بُرج ساخته شده تنها چیزی که در آن عمل نشد، پارکینگ نبود.

او ادامه داد: این ملک در جایی قرار گرفته که باید کسی که می‌خرد، املاک همسایه را هم گرفته و تجمیع کرده و پارکینگ بسازد. ما نمی‌دانیم این چه فرد فداکاری است که حاضر است ملکی که کاربری‌اش پارکینگ است، پول سنگینی را به شهرداری بدهد و بعد املاک همجوار آن را هم بخرد و انقدر متعهد باشد که واقعا فقط پارکینگ بسازد؛ درحالی‌که همین الان کاربری دو طبقه آن را به عنوان تجاری و تالار مشخص کرده است. یعنی این نگرانی وجود دارد که مجدد این ملک هم به سرنوشت آن دو تا ملک دیگری که در منطقه ۲ با همین عنوان در دوره مدیریت شهری اسبق واگذار شد و بعد به دلیل نبود نظارت و کنترل تبدیل به تجاری شد، دچار شود. اختلاف سازمان بورس با شهرداری بر سرهمین مسئله است و مجبور شد یکی از درهای آن را پلمپ کند.

او اضافه کرد: واقعا ضمانتی به ما بدهند که این ملک حتما برای پارکینگ خریداری شود. یعنی باز تجاری در آن نقطه نسازند و در مصوبه‌مان قید کنیم.

امانی گفت: می‌گویند؛ مشارکت امکان‌پذیر و به صرفه نیست. اشکال ندارد؛ اگر مشارکت می‌شد خیلی بهتر بود و به نفع شهرداری بود و یک سرمایه‌گذاری درازمدت برای شهرداری بود؛ اما اگر واقعا قرار است این ملک به عنوان پارکینگ ساخته بشود یک ضمانتی برای اینکه آنجا حتما پارکینگ شود، در نظر بگیریم.

او با اشاره به موضوع قیمت ملک اظهار کرد: اگر قیمت کارشناسی‌اش قطعی نیست، ما می‌خواهیم به چه چیزی رای بدهیم؟ قیمت این ملک با قیمت واقعی ملک در منطقه ۲ بسیار متفاوت است. قیمت پایه‌ای که در منطقه ۲ گذاشتند، همین الان دو برابر قیمت ملک در منطقه ۲ است. پس حتما باید این موضوع در مصوبه بیاوریم که کارشناسی و تجدیدنظر شود و این ملک با قیمت روز واگذار شود.

ناصر امانی همچنین در واکنش به گزارش رییس سازمان بهزیستی گفت: آیا عزیزان کوتاه قامت در مجموعه‌ای تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند؟ این افراد مشکل جسمی ندارند، کاملا سالم و باهوش هستند اما قضا و قدر الهی به گونه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده که کوتاه قد باشند.
او ادامه داد: برخی از این افراد گلایه می‌کردند که در هفته معلول آن‌ها را نادیده گرفته‌ایم، از آقای چمران می‌خواهم که از این عزیزان هم دعوت شود تا مشکلاتشان را بگویند و دیده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا