اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

در دیدار وزیر بهداشت و شهردار تهران چه گذشت؟

وزیر بهداشت گفت: به لطف خدا حرکتی انقلابی در دولت انجام شده و واکسن به مقدار کافی از روز پنج شنبه در حال واردات به کشور است و این مقدار واکسن در طول تاریخ بیماری کرونا، بی نظیر بوده و تا آخر شهریور و مهرماه نیز روند واردات واکسن به کشور ادامه دارد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار شهردار تهران که ظهر امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: تنها راه و مطمئن ترین راه برای کنترل بیماری کووید۱۹، واکسیناسیون است بنابراین سیاست دولت، تحقق واکسیناسیون عمومی در کشور است.

وی افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی روند واکسیناسیون در حال انجام است اما از امروز حرکتی جهادی برای واکسیناسیون باید انجام شود چون با روند کنونی، انتظار ما برآورده نمی شود و انتظار یک کار جهادی در حوزه واکسیناسیون داریم.

دکتر عین اللهی افزود: در بازدیدهایی که از استانهای مختلف داشتیم، مردم به خوبی در واکسیناسیون مشارکت داشتند و صحنه هایی خلق شده که بعد از دوران دفاع مقدس کمتر در کشور مشاهده می شود. به عنوان نمونه در اهواز، حسینیه ای بود که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده بود و در این حسینیه، ۲۴ ساعته اقدام به تزریق واکسن کرونا می شد و تمام نیروهای حسینیه از نیروهای عاشق اهل بیت و امام حسین(ع) بودند و با کمک یکی از نیروهای بهداشتی، واکسیناسیون به نحو احسن در حال انجام بود یا برخی ورزشگاه ها با کمک بسیج جامعه پزشکی برای واکسیناسیون اختصاص یافته بود و در سفر دو روز اخیر به استانهای شمال غربی نیز چنین مراکزی فعال بودند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه ما این است که هیچ کسی در صف واکسن، منتظر نماند و این یکی از معضلات است که مردم در صف و ناراضی باشند.

وی با اشاره به کمبود پرسنل و امکانات در سیستم اداری موجود گفت: مثل همه کارهای دیگر که مردم قهرمان و شهیدپرور به ما کمک کردند، انتظار داریم که در واکسیناسیون نیز به ما کمک کنند تا بتوانیم به سرعت، شاهد تحقق واکسیناسیون عمومی باشیم.

دکتر عین اللهی یادآور شد: از دکتر زاکانی، شهردار تهران درخواست کردیم که به ما در واکسیناسیون کمک کند و بتوانیم کاری کنیم که هیچ کسی در صف واکسن نماند و بجای اینکه مردم منتظر ما باشند، ما باید منتظر آنها باشیم و با شیفت بندی و امکانات کامل حتی به صورت شبانه روزی، منتظر مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون باشیم و با احترام به آنها واکسن کرونا تزریق شود و بعد از این مرحله می توانیم به کنترل بیماری کووید۱۹ امیدوار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز گزارشی در ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد که نشان می داد میزان عوارض واکسن بسیار بسیار ناچیز است و حتی عوارض واکسن های داخلی از وارداتی هم کمتر بوده است بنابراین هیچ نگرانی از انجام واکسیناسیون نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا