شورای شهرصفحه اصلی

واکنش عضو شورا به خبر آزادی معاون قالیباف

عضو شورای شهر تهران گفت: مگر می شود یک ملک را بدون نوشتن حتی یک برگه کاغذ اجاره داد.

به گزارش شوراآنلاین، محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری خود گفت: پس از حضور در شورای پنجم الزاماتی برای مسائل حقوقی در شهر برداشته شد و امروز اصلا جایگاهمان قابل مقایسه با شهریور سال ۹۶ قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: در آن زمان که ما تازه آمده بودیم برخی از حضرات می گفتند بدهی نداریم اما امروز همه آنها سکوت کرده اند و فهمیده اند که بدهی بوده و هست و ما همه اینها را به صورت کامل و دقیق مکتوب کرده ایم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در موضوع املاک می دیدید که در گذشته گفته می شد که ۶۷۴ ملک خارج از قاعده به افراد مختلف داده شده است اما همان حضرات این را هم منکر می شدند تا اینکه امروز می‌بینید که این لیست زاییده شده و مشخص شده تعداد بیشتری بوده است.

میرلوحی گفت: امروز شهردار منطقه ۲ در حین گزارش دهی صحبت از کشف ساختمان های جدید می کند و همه اینها باعث شد تا ما رفتیم و تمام تهاترها و واگذاری ها از سال ۸۸ به بعد را مورد بررسی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: ما یک سوال مهم از برخی از آقایان داریم که به ما بگویند مگر می شود یک ملک را بدون نوشتن حتی یک برگه کاغذ اجاره داد و صدایش را هم در نیاورد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شناسایی تمام املاک شهرداری تهران و بازپس گیری املاک از افرادی که هیچ دلیلی ندارد ملکی در اختیار آنها باشد وظیفه ما است و این را به صورت مستمر پیگیری می کنیم تا اسناد به طور کامل جمع آوری شده و در یک سامانه به صورت شفاف قید شود.

میرلوحی افزود: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران آمده بود که باید بانک اسناد شهرداری تهران ایجاد شود اما در سال ۹۳ می‌بینید که اعلام می شود کپی تعداد زیادی از اسناد وجود دارد اما اصل آن در دسترس نیست.

وی گفت: ما قبول داریم که این مسیر کمی طولانی شده است اما یادمان باشد که آنقدر حجم این کار زیاد بوده است که زمان طولانی از ما برده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خاطرم هست که دو سال قبل آقای نجفی در همین اطاق نشست و گفت به قرارداد رسا تجارت نپردازید زیرا ما تا شب عید مبالغ خوبی از این قرارداد را نقد خواهیم کرد.

میرلوحی ادامه داد: بعد از نجفی مکارم سرپرست شد و گفت به من هم فرصت بدهید باز هم کاری انجام نشد. بعد از این دو نفر آقای افشانی هم که آمد گفت ۱۶۰۰ میلیارد تومان از ارقام این قرارداد را از عیسی شریفی گرفته است و به زودی بر میگردد اما این وعده هم محقق نشد.

وی افزود: تحقیق و تفحص ها بعد از اعلام نتیجه باید به دستگاه قضایی ارسال شود و ما هم به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا امروز آن ۱۶۰۰ میلیارد تومان باز پس گرفته شده است یا خیر گفت: متاسفانه هنوز هم این رقم نقد نشده است.

میرلوحی همچنین درخصوص قرار داد موسسه شمس الشموس مسائلی وجود دارد که باید منتظر ماند که اسناد و مدارک آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین درخصوص ماجرای هولوگرام ها نیز گفت به نظرم در آن مقوله هم متاسفانه تخلفاتی رخ داده است که باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران درخصوص شکایت از قالیباف گفت: ما اقداماتی برای انجام شکایت از قالیباف انجام داده ایم البته یک تردیدهایی برای انجام شکایت وجود داشت که همین مسئله را زمان بر کرد.

میرلوحی گفت: بازرسی کل کشور گفته است که ۸۰۰ شکایت به محاکم قضایی ارسال شده است و وقتی شما این پرونده ها را نگاه میکنید احساس می کنید افرادی که قبلاً اینجا بوده اند یک جور روحیه روئین تنی بودن داشته اند که برخی از تخلفات انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: اخیرا شنیده ام که آقای عیسی شریفی به قید آزاد شده است و اگر این آزادی آن هم در این برهه حساس که سه اتفاق خاص را پیش رو داریم صحت داشته باشد واقعا جای تعجب دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما به دستگاه قضایی کشور اعتماد داریم و امیدوار هم هستیم که همانطور که تا امروز ورود خوبی برای برخورد با تخلفات داشته است از این پس هم کار را درست ادامه دهد.

میرلوحی در پاسخ به این سوال که ۴۱ پرونده از سوی سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران رسیده است موضوع این پرونده ها چه بوده است گفت: تیرماه امسال ۴۱ پرونده به شهرداری رسیده است که موضوع همه اش هم مربوط به املاک است و عدم رعایت صرفه و صلاح شهر بوده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا