مدیریت شهری

واکنش شهرداری به یک شایعه در خصوص خانه تاریخی ابتهاج

به گزارش شورا‌آنلاین، طی روزهای اخیر برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده که شهرداری در بی‌خبری سازمان میراث فرهنگی، ملک مرحوم دکتر عبدالحسین ابتهاج سمیعی در تقاطع خیابان ایران و مجاهدین اسلام را تخریب کرده است‌.

فرهند مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ ضمن تکذیب این موضوع گفت: ملک مورد نظر در سال ۹۵ از خانم سیمین‌دخت ابتهاج سمیعی خریداری شد و پس از بررسی‌های دقیق نقشه‌های قدیمی ساختمان و طراحی مجدد آن  بصورت کاملا اصولی و علمی مرمت و بازسازی گردید و اخبار و شایعات مطرح شده به هیچ وجه صحت ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. #میراث_فرهنگی
    #دکتر_ابتهاج
    #مرمت_بازسازی
    #شایعه
    #بوستان_شهدای_ایران ????پیرو انتشار شایعه ای مبنی بر تخریب خانه #دکتر_ابتهاج_سمیعی واقع در تقاطع شمال غربی خیابان ایران و مجاهدین در محله ایران پیرو مصوبات شورا و شهرداری جهت ایجاد بوستان محلی و با توجه به عدم اطلاع رسانی دقیق سازمان میراث فرهنگی
    ✍روابط عمومی شورای ایران جوابیه ذیل را صادر نمود. ✨بسمه تعالی✨ ???? ملک مذکور در ۲۶ آبان سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ایران قرار گرفت و با شماره ۲۳۸۷۷ ثبت شده است. ????و این ملک از خاندان ابتهاج سمیعی در سال ۱۳۹۵ خریداری تا با مرمت و بازسازی به حفظ میراث فرهنگی تهران برای آیندگان کمک کرد. ????طی بازدید های بعمل آمده #آقای_عابدی دبیر شورا و #کارگروه_عمران_و_شهرسازی شورای ایران و جلسات با #دکتر_سعادتی قائم مقام شهرداری منطقه۱۲ و مصوبات جلسات شورا در فروردین ماه ، جهت حفظ و احیای این بنای تاریخی و تبدیل حیاط و محوطه این بنا به فضای سبز جهت استفاده مردم محله و تبدیل این مکان به پاتوق فرهنگی و تاریخی در محله ایران ، مرمت و احیای بنا در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت. ????به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ : پس از بررسی های دقیق نقشه های قدیمی ساختمان و طراحی مجدد آن؛ ابنیه این ملک که به دلیل تخریب ها و مداخلات پیشین مالکین دچار آسیب شده و حتی بخشی از آنها تخریب نیز گردیده بود را در دستور کار مرمت و بازسازی قرار داد که نهایتا عملیات محوطه سازی و مرمت جداره ها و اصطلاحا طرح درمان ملک پس از مطالعات دقیق صورت پذیرفت و در بیست و یکم تیرماه جاری با حضور کارشناسان و متخصصین و نظارت دقیق ؛ تخلیه نخاله های محوطه و فضای سبز ؛ لایه برداری و حذف الحاقات و مصالح فرسوده ، مرمت جداره های تخریب شده منطبق با الگوهای اصیل ملک، بازسازی پنجره های تخریب شده، کف سازی محوطه از بهترین سنگ های گرانیت موجود و متناسب و دیگر اقدامات لازم صورت پذیرفت. ????در این راستا گزارش اقدامات به میراث فرهنگی استان تهران نیز ارسال گردیده و معاون محترم میراث نیز در تاریخ ۲۸ تیرماه ضمن بازدید از مکان فوق بر دقت انجام عملیات صحه گذاشتند که مستندات نیز موجود است. ????و هیچگونه تخریب خانه قاجاری ابتهاج صورت نپذیرفته است و شورا و شهرداری کاملاً در جریان روند امور می باشند . روابط عمومی شورای ایران ???? #۳۱_۴_۱۳۹۶ ????????
    @shorayeiran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا