شورای شهرصفحه اصلی

پیشنهاد افزایش اعتبار برای بخش حقوق و دستمزد و برج میلاد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سقف بودجه سال ۱۴۰۱ تغییر نمی کند و تنها باید پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق از یکی از ردیف‌ها کسر شود.

به گزارش شوراآنلاین، محمد آخوندی در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه شهرداری در بودجه امسال ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال قبل پیش بینی کرده بود، اظهار کرد: ۵۷ درصد افزایش حقوق برای کارکنان رسمی و همچنین افزایش حقوق کارکنان قراردادی انجام شده است. از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش اعتبار توسط شهرداری، بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای حقوق و مزایا و جبران هزینه های سازمان ها و شرکت های شهرداری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: با بررسی هایی که داشتیم از این ۶ هزار و ۴۳ میلیارد تومان در کمیسیون تخصصی، پنج هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان را تأیید کرده ایم. حقوق ها بدون استثناء اعمال شده اما در پروژه های تملک دارایی سرمایه ای، طرح هایی همچون احداث تراموا و تکمیل خط ۱۰ مترو مورد پذیرش قرار نگرفت و حذف شد.

وی با بیان اینکه جداول حقوق و مزایا در لایحه قبلی کلی و یکجا بود و درخواست کردیم که شهرداری جزء به جزء آن را مشخص کند که این اقدام انجام شد، گفت: مابقی فعالیت ها می تواند بر اساس ماده ۲۸ که اجازه ۱۰ درصد جابجایی را انجام می دهد، صورت بگیرد.

آخوندی با اشاره به اینکه شهرداری در تبصره یکم درخواست کرده تا سقف ۳۰ درصد، منابع به صورت غیرنقد تأمین شود، خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد این بخش، به نظر می رسد ۲۰ درصد سقف اعتبارات غیرنقد کفایت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری همچنین تبصره ای را ارائه داده که بر اساس آن کارت اعتباری الکترونیک برای بیماران هموفیلی را در لایحه لحاظ کند اما می تواند بر اساس اختیارات عمل کند و نیاز به اصلاحیه نیست.

وی اضافه کرد: ما اصلاحیه ای در درآمد داریم به صورتی که درآمد پایدار شهرداری بر اساس واقعیت هایی که اتفاق می افتد افزایش یافته و درآمدهای غیر پایدار را کاهش داده ایم.

آخوندی با بیان اینکه باید نسبت به افزایش اعتبار بر اساس جداول و اصلاح برخی ردیف ها اقدام و گزارش در تفریغ بودجه به شورا ارائه شود، تصریح کرد: سقف بودجه تغییر نمی کند و باید پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق از یکی از ردیف ها کسر شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه ما با اضافه کردن اعتبار به هیچ بخشی موافق نیستیم، گفت: در خصوص نمایشگاه شهر آفتاب باید تصمیم بگیریم که آیا با ۱۵۰ میلیارد تومان می توان کاری کرد یا خیر؟ ما پیشنهاد دادیم که خودشان را برای نمایشگاه کتاب آماده کنند که اعلام کردند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا زیرساخت ها فراهم شود. اگر این بودجه را اختصاص دهیم آیا نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار خواهد شد یا خیر؟ لذا باید این موضوع حل شود که اگر نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد این اعتبار را در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ کنیم.

اولویت ما در بودجه حمل و نقل است

حبیب کاشانی هم با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ را ما مصوب کرده ایم، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای شهر آفتاب در نظر گرفتیم و در آذرماه می گوییم باید ۱۱۰ میلیارد تومان نیز اختصاص دهیم. این روش غلطی است. ما با چه تدبیری ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کردیم و آیا در آن زمان به زیرساخت نیاز نداشت؟ باید در همان زمان به این مسائل فکر می کردیم.
وی افزود: عمده مشکل دانشجویان و مردم حمل و نقل است. بارها گفتند قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیزات مترو منعقد شده و حالا می گویند این قرارداد از بین رفته است.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهر آفتاب نیاز به توجه دارد اما با این وضعیت آب و هوا اولویت ما حمل و نقل است تا در ماه های آینده با مشکل مواجه نشود.

پیشنهاد لحاظ شدن کمک های حقوق و دستمزد در اصلاحیه

سید احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز با بیان اینکه در تصویب افزایش اعتبار برای حقوق باید بگویم که اگر پول کم داریم چرا نیرو جذب می کنیم، اظهار کرد: اگر این افزایش اعتبار برای جذب نیرو نیست باید به صورت شفاف ارائه شود. باید تعیین تکلیف شود که افزایش اعتبار برای استخدام و ورودی جدید است یا خیر؟
وی ادامه داد: غیر از حقوق و دستمزد، ردیف های اعتباری برای اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری در منطقه عباس آباد، کمک به صندوق بازنشستگی، کمک به زیرساخت های دریاچه چیتگر پیشنهاد شده و سوال این است که مگر دریاچه چیتگر به خودی خود اعتبار ندارد؟
صادقی افزود: تقاضای من این است که تنها کمک های حقوق و دستمزد در اصلاحیه لحاظ شود و سایر ردیف ها و کمک ها را باید حذف کرد.

به دلیل مصوبه حقوق و دستمزد کشور، باید حقوق را افزایش دهیم

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما از منتقدین بودجه ریزی هستیم، گفت: تمام ردیف ها متداخل است و مشخص نیست که هر منطقه چه میزان افزایش برای چه موضوعی نیاز دارد؟
وی ادامه داد: ما به دلیل مصوبه حقوق و دستمزد کشور، باید حقوق را افزایش می دادیم؛ اصلاحیه در خصوص حقوق و دستمزد مشخص و واضح است نه اینکه به این بهانه به کارگیری دیگری داشته باشیم.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اصلاحیه بودجه برای مواردی است که در مسیر اتفاق افتاده است.

 توجه به مرز  ۶۰ درصدی تخصیص منابع به مباحث جاری

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه شهرداری در اصلاحیه ۱۲ ردیف پیشنهاد داده که ۶ ردیف کاملا جدید است و گویا جنبه چانه زنی دارد، گفت: طبق قانون شهرداری ها نمی توانیم بیش از ۶۰ درصد از منابع را به مباحث جاری اختصاص دهیم و ما در مرز این ۶۰ درصد قرار داریم و باید مواظب باشیم که از این مرز عبور نکنیم چراکه در صورت تجاوز از این درصد، شورا نیز مرتکب تخلف خواهد شد.

سه سال است هیچ هزینه جدیدی درخصوص گود فرهنگ انجام نشده است

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا در ادامه جلسه با بیان اینکه ما هیچ گونه هزینه فاقد در خصوص شهر آفتاب، گود فرهنگ و ساختمانی در منطقه ۶ نداریم، اظهار کرد: در خصوص گود فرهنگ سه سال است که هیچ هزینه جدیدی انجام نشده است. برای ساختمان منطقه ۶ نیز ریالی هزینه نشده و هیچگونه هزینه فاقدی صورت نگرفته است.

پیشنهاد افزایش اعتبار به بخش حقوق و دستمزد و برج میلاد

مهدی چمران تأکید کرد: پیشنهاد من این است که هیچ بودجه ای را اضافه نکنیم مگر اینکه در شورا مشخص شود که چه بودجه ای برای چه بخشی اختصاص یابد. گود برج میلاد را تایید می کنم که بودجه اضافه شود اما برای شهر آفتاب با اینکه نیاز به بودجه دارد، اعتبار اضافه نشود و باید افزایش اعتبار به بخش حقوق و دستمزد اختصاص یابد.

وی افزود: تنها اضافه حقوق و دستمزد باید در اصلاحیه لحاظ شود. بعید می دانم که بحث حقوق رها باشد و بی هیچ ضابطه ای حقوق پرداخت شود. برای اینکه استثناء قائل نشویم پیشنهاد می کنم به هیچ بخشی اعتبار ندهیم و تنها برج میلاد و حقوق و دستمزد مشمول افزایش اعتبار شوند.

چمران با بیان اینکه نیاز است بار دیگر جدول کاهشی اعتبارات بررسی و در شورا ارائه شود، خاطرنشان کرد: الزامی است که این جدول کاهشی در صحن شورا مورد بررسی قرار بگیرد و تغییرات به تصویب برسد.

اینکه می گویند کمیسیون برنامه و بودجه مرتبط با شهرداری است  بی ربط است

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه ما تأکید کردیم که در خصوص حقوق و دستمزد، ردیف ها را با جزئیات و تک به تک ارائه دهند، گفت: موارد کد به کد و مشخص ارائه شد و ما بررسی کردیم و مشکلی وجود نداشت.
وی ادامه داد: بخشی از موارد در لایحه شهرداری بوده و بخشی از آن نامه و درخواست بوده که در لایحه لحاظ شود تا اعضای شورا نظر خود را اعلام کنند. اینکه گفته می شود کمیسیون برنامه و بودجه مرتبط با شهرداری است حرف بی ربطی بوده و بیایند ببینند که کمیسیون جلسات کارشناسی را برگزار کرده و ۴۰ روز بررسی انجام داده است. این تریبون مقدس است و نباید موارد سیاسی از این تریبون مطرح شود.

نمی دانیم چرا مثبت ها را نیز منفی می بینیم!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه ما از شهردرای خواستیم با توجه به خطرات نگران کننده برج میلاد اقدام عاجل انجام شود، اظهار کرد: باید از شهرداری تشکر کنیم. نمی دانیم چرا مثبت ها را نیز منفی می بینیم. شهرداری از بودجه در اختیار شهردار، اقدامات را آغاز کرده و نیاز به این میزان بحث نیست.

سروری با بیان اینکه اگر قرار باشد عضوی هر موضوعی مطرح کند و دیگر اعضا را مورد اهانت قرار دهد بسیار زشت است، گفت: اینکه بگوییم موضوعی به دلیلی نباید انجام شود، بحث مشخصی است اما نباید توهین و اهانت به یک کمیسیون شود.

کاشانی با بیان اینکه آنچه که در بودجه مشخص است ما می دانیم چه تعداد نیرو باید ۵۷ درصد افزایش حقوق داشته باشند، تعداد کارمندان قراردادی و بازنشستگان نیز مشخص است، گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه زحمت کشیدند. امیدواریم بتوانیم منابع بیشتری جذب کنیم و بتوانیم به شهر آفتاب و یا دیگر بخش های نیازمند اعتبار اختصاص دهیم. هرجا که شهردار نیاز دید که اعتبارات را جابجا کند می تواند این اقدام را انجام دهد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز گفت: من بارها در خصوص اقدامات گود برج میلاد تقدیر کرده ام چراکه موضوع بسیار مهمی بود که باید افزایش اعتبار آن انجام می شد.

مهدی پیرهادی نیز گفت: با بیان اینکه گود فرهنگ نیز از گودهای پرخطر مهم است باید تعیین تکلیف شود که سرمایه گذار ورود می کند یا باید برای آن بودجه اختصاص دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا