اجتماعی و فرهنگی

ایران گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال را گرفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از روابط عمومی موسسه رازی،  حمید کهرام با اشاره به اینکه ایران با تولید واکسن های فلج اطفال تولید شده توسط موسسه رازی موفق به دریافت گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال از سوی سازمان جهانی بهداشت شده است، اظهار کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال در کشور به صد در صد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تایید رسیده است، افزود: واکسیناسیون فلج اطفال بصورت گسترده برای کودکان با استفاده از واکسن های با کیفیت موسسه رازی به عنوان تنها تولید کننده این واکسن در خاورمیانه، انجام شده است.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ درصد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تولید این واکسن ها توسط موسسه رازی، به پوشش صد در صدی در این حوزه رسیده ایم.

وی گفت: در حال حاضر گزارشی از مرگ کودکان در اثر ابتلا به سرخک، کزاز نوزادی، سیاه سرفه و فلج اطفال نداریم و این در حالی است که در سالهای قبل از انقلاب در کشور سالانه ۱۲۰ هزار کودک زیر ۵ سال در اثر سرخک فوت می کردند.

 کهرام با اشاره به اینکه موسسه رازی جزء ۱۰ کشور تولید کننده واکسن فلج اطفال در جهان محسوب می شود، گفت: واکسن های فلج اطفال تولید شده در موسسه رازی از باکیفیت ترین و ایمن ترین واکسن های تولید شده در میان تولید کنندگان این واکسن محسوب می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا