سیاسی

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای اخیر عربستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بهرام قاسمی در واکنش به اخبار و ادعاهای منتشره درباره محاکمه یک هسته جاسوسی برای ایران توسط دادگاه‌های سعودی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه فعالیت مغایر با مقررات بین‌المللی و اصول دیپلماتیک در عربستان نداشته و ندارد و چنین اتهام‌زنی‌های واهی و بی‌اساسی با اغراض سیاسی مطرح می‌شود که کذب و مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در شرایطی که جهان اسلام و منطقه نیازمند وحدت و اجتناب از طرح مسائل تنش‌آفرین است، جعل و انتشار اتهامات واهی و به دور از حقیقت، به مصلحت هیچ‌یک از کشورهای منطقه نیست.

وی افزود: عربستان نباید به دنبال وارد کردن اتهامات واهی به جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی و افزایش تنش در منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره هویت و اتهامات مطرح‌شده برای فرد ایرانیِ ذکر شده در اخبار، گفت: دولت عربستان تاکنون هیچگونه اطلاعاتی به جمهوری اسلامی ایران درباره این فرد ادعایی ارائه نکرده است.

قاسمی تأکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا