اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

جزئیات دیدار مجازی حناچی با شهردار وین چه بود؟

شهرداران تهران و وین تجربیات خود در مقابله با کرونا را در تماس تلفنی به اشتراک گذاشتند.

به گزارش شوراآنلاین، شهرداران تهران و وین تجربیات خود در مقابله با کرونا را به اشتراک گذاشتند و پیروز حناچی
شهردار تهران در ادامه گفتگوهای آنلاین خود با شهرداران جهان گفت: تلاش کردیم با هوشمندی،  سختی این دوران را از دوش شهروندان برداریم. ضمن اینکه تهران با دو ویروس همزمان کرونا و تحریم که دومی سخت تر هم هست می جنگد.

او با اشاره به دشواری های ناشی از تحریم ها در خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی گفت: با همه سختی ها تهیه ماسک و تجهیزات بهداشتی در شمارگان بالا برای شهروندان در اولویت کارها ما بوده و هست. برخلاف چینی ها تمهیدات متفاوتی برای مقابله با بیماری کرونا را در پیش گرفتیم؛ پس از خاتمه تعطیلات نوروزی و ابتدای سال برنامه فاصله گذاری هوشمند را اجرا کردیم و با همکاری وزارت بهداشت و ثبت اطلاعات ۷۲ میلیون نفر غربالگری انجام شد وتنها کسانی که وضعیت حاد داشتند به بیمارستان اعزام شدند.

به گفته او ، با این تمهیدات ظرفیت آی سی یو کنترل شد و شهروندان هم تنها در شرایط خطرناک به بیمارستان ها اعزام شدند و با بهره مندی از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و جنگ، خیلی زود با انعطاف پذیری بخش های جدید کرونایی در بیمارستان ها راه اندازی شد و افزایش تخت های مرکزی بیمارستان ها در دستور کار قرار گرفت.
حناچی ادامه داد: در روزهای اوج بحران کادر درمان به صورت سه شیفت فعالیت می کردند حتی برخی از آنها جانشان را در این راه دادند اما نتیجه این فعالیت ها این شد که خوشبختانه در حال حاضر هم آمار ابتلا و تلفات این بیماری در کشور کاهش یافته است. به طوری که در برخی بخش های کشور وضعیت در حال عادی شدن است.
شهردار تهران به ضدعفونی معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: مطالعات مراکز پزشکی  نشان می دهد که ۵۰ درصد ابتلا در کلانشهرها در حوزه های قلمرو عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی است و به همین دلیل اتوبوس ها و متروها در تهران حداقل دو بار در روز ضدعفونی می شدند.
حناچی در پایان سخنان خود از شهردار وین دعوت کرد که از تهران بازدید کند.

شهرداران کلانشهرها بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی باهم رابطه داشته باشند

مایکل لودویک ، شهردار وین نیز در این گفتگوی اینترنتی در ابتدا با تبریک ماه مبارک رمضان به شهردار تهران و مردم ایران با تاکید بر رابطه صمیمانه تر شهرداران کلانشهرها در دنیا بدون در نظر گرفتن مواضع سیاسی گفت: به نظر من شهرداران کلانشهرها بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی باید باهم ارتباط نزدیک و دوستانه تری داشته باشند چرا که این روابط به نفع شهروندان است.

شهردار وین با تمجید از فعالیت های ایران در مبارزه با کرونا گفت: تبریک می گویم که با اقدامات زیاد و متعدد تعداد مبتلایان و جان باختگان کاهش یافته است. کلانشهرها که موتور محرک اقتصادی کشورها هستند و شهرداران این شهرها بالاجبار با ازدحام جمعیت مواجه می شوند  و چاره ای ندارند که فاصله ای گذاری را با دشواری پیش ببرند.

او با بیان این که آمار مبتلایان و تلفات کرونا در تهران و وین شبیه هم است ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات وین کاری شبیه تهران بود و این که افرادی که مبتلا و یا مشکوک بودند را مستقیم به بیمارستان نبردیم و در منازل به درمان اینها رسیدگی کردیم و تنها بیماران بسیار سخت و با شرایط بحرانی را به بیمارستان بردیم. در عین حال سعی کردیم تردد و ورود به بیمارستان را سخت کنیم تا همکاران بیمارستانی و سایر بیماران مبتلا نشوند.
شهردار وین ادامه داد: سعی کرده ایم از تجربه ایتالیا استفاده کنیم و در نخستین گام از خانه سالمندان مراقبت کردیم. اقداماتی نظیر بستن مغازه ها و رستوران ها باعث ایجاد مشکل دیگری شد و این که اقتصاد ما ضربه خورد و آمار افراد بیکار به شکل زیادی افزایش یافت. در حالی که به شکل مالی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی حمایت می کنیم در عین حال تلاش می کنیم گام به گام شرایط را به حالت عادی بر گردانیم و فضای اقتصادی کشور را جذاب کنیم.

او در پایان از دعوت شهردار تهران از او برای سفر به تهران استقبال کرد و گفت که در اولین فرصت به تهران سفر خواهد کرد.

شهردار تهران پیش از این گفتگوهای اینترنتی با شهرداران شهرهای لندن، رم، استانبول، آنکارا، سئول و مسقط داشته و دیپلماسی شهری شهردار تهران با استقبال و واکنش مثبت دستگاه دیپلماسی و مسئولان کشورمان روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا