شورای شهرصفحه اصلی

شهرداری با تأیید آموزش و پرورش هزینه سرویس مدارس را پرداخت می کند

به گزارش شوراآنلاین، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که دانش آموزان استثنایی مدارس تهران در بخش سرویس در سال تحصیلی جاری با مشکلاتی روبرو هستند؛ نحوه رسیدگی به این مشکل در چه مرحله ای قرار دارد؟ اظهار داشت: شورای شهر تهران در خصوص هزینه سرویس مدارس استثنایی در سال‌جاری یک دستور العمل مشخصی داشت که براساس آن، شهرداری تهران را مکلف می کرد که بخشی از هزینه های سرویس های مدارس استثنایی تهران را برعهده بگیرد.

وی گفت: هزینه سرویس های مدارس استثنایی تهران، سه ضلع را در برمی گیرد؛ که شهرداری تهران، آموزش و پرورش و شرکت های پیمانکار این ۳ ضلع را تشکیل می دهند.

علوی ادامه داد: براساس تفاهمنامه ای که شهرداری تهران با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران منعقد کرده است قرار بر این شده تا آموزش و پرورش با شرکت های پیمانکار که وظیفه تامین سرویس مدارس کودکان استثنایی را برعهده دارد قرارداد منعقد کند و آموزش و پرورش صورت وضعیت پیمانکاران را تایید کند و به شهرداری ارسال کند و شهرداری هم براساس صورت وضعیت های تایید شده هزینه سرویس کودکان استثنایی مدارس تهران را پرداخت می کند.

وی گفت: حوزه حمل و نقل شهرداری و سازمان تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری پایتخت در امور سرویس مدارس استثنایی، فعالیت می کند.

علوی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران با ۵۷ شرکت پیمانکاری در زمینه سرویس مدارس تهران قرارداد منعقد کرده است و تا روز (دوشنبه ۸ اسفند) صورت وضعیت ۴۶ شرکت از تعداد ۵۷ شرکت به شهرداری تهران ارسال شده است و حدود ۴ میلیارد تومان بصورت علی الحساب از مطالبات آنها پرداخت شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: آموزش و پرورش شهر تهران شماره حساب مدارس را در اختیار شهرداری تهران قرار داده و شهرداری مطالبات را به حساب مدارس واریز می کند و مدارس با شرکت های پیمانکار تسویه حساب می کنند.

وی ادامه داد: شرکت های پیمانکار اگر برخی از ایرادهایی که در قرارداد خود با آموزش و پرورش دارند حل کنند و آموزش و پرورش صورت وضعیت آنها را در اختیار شهرداری تهران بگذارد شهرداری نسبت به پرداخت مطالبات آنها اقدام می کند.

علوی گفت: شهرداری تهران طرف قرارداد شرکت های پیمانکار سرویس مدارس شهر تهران نیست و آموزش و پرورش هر وقت صورت وضعیت این شرکت ها را برای شهرداری بفرستد شهرداری نسبت به پرداخت مطالبات آنها اقدام خواهد کرد.

حوزه عمران مکلف به متناسب سازی معابر شده است

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شورای شهر تهران روز (یکشنبه ۷ اسفند) در کمیسیون تلفیق این شورا چه تصمیماتی در خصوص متناسب سازی معابر شهر برای سالمندان، توان یابان و معلولین اتخاذ کرده است؟ گفت: در خصوص متناسب سازی معابر پایتخت، لایحه ای از سوی شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارسال شده بود که روز گذشته کمیسیون تلفیق شورای شهر، یک تبصره به این لایحه اضافه کرد.

وی افزود: سرجمع بودجه ای که برای متناسب سازی معابر تهران در نظر گرفته شده بود ۱۰ درصد بود که من روز گذشته (یکشنبه ۷ اسفند) در صحن شورای شهر پیشنهاد دادم که این میزان به ۱۵ درصد از سرجمع بودجه خدمات شهری، حمل و نقل و عمران افزایش پیدا کند.

علوی گفت: باید ۱۵ درصد از سرجمع بودجه خدمات شهری، حمل و نقل و عمران شهرداری تهران، صرف متناسب سازی معابر سطح شهر برای معلولین، سالمندان و توان یابان شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، حوزه عمران مکلف شده از این به بعد که هر فضایی در بخش های مختلف در سطح شهر تهران، می سازد متناسب سازی فضا را برای معلولین، سالمندان و توان یابان را در نظر بگیرد.

علوی در پایان گفت: برخی از متناسب سازی معابر و فضاها مربوط به گذشته است که انجام نشده است ؛ ۱۵ درصد سرجمع بودجه خدمات شهری، حمل و نقل و عمران شهرداری باید درخصوص متناسب سازی فضاهای گذشته، هزینه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا