شورای شهر

فراهانی خبر داد: افزایش بودجه سال ۹۹ شهرداری متناسب با تورم

عضو شورای شهر تهران گفت: افزایش بودجه سال ۹۹ شهرداری متناسب با تورم است و سهم پرداخت دیون و پروژه‌های تملک سرمایه‌ای در آن پیش بینی شده است.

به گزارش شوراآنلاین، بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دویست‌امین جلسه شورای شهر با حضور ۱۴ نفر از اعضای شورا مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را درباره این موضوع مطرح کردند.

مجید فراهانی درباره بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه اظهار داشت: چه پیشنهاد ۳۰ هزار میلیاردی که ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزوده شده چه پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه که ۳۱ هزار میلیارد است نباید فراموش کنیم بودجه بر اساس نرخ تورم سال آینده ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

وی افزود: اگر ارزش زمانی پول را در نظر بگیریم همین بودجه پیشنهادی به ارزش ۲۴هزار میلیارد تومانی است که برای سال ۹۸ به تصویب رسانده ایم. به همین دلیل عدد و رقم ها نباید ما را تحت تاثیر قرار بدهد.

فراهانی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در برنامه پنج ساله سوم توسعه مصوب کردیم حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان منابع تهران باشد اگر این رقم را تقسیم بر ۵کنیم به همین ۳۰هزار میلیارد تومان می رسیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر که در میانه راه این برنامه هستیم عدد ۳۰ هزار میلیارد رقم مناسبی برای پیشبرد اهداف برنامه نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت:  بودجه ارائه شده نکات قوت بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به پیش بینی بودجه برای پروژه های کوچک مقیاس،  سهم پروژه‌های تملک سرمایه‌ای، پرداخت دیون شهرداری همچنین پروژه های اولویت محور اشاره کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا