شورای شهر

مطرح شدن انتقال کارخانه روغن نباتی قو در شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور صدوشصتمین جلسه رسمی شورای شهر تهران با اشاره به عدم خروج کارخانه روغن نباتی قو از تهران، گفت: این کارخانه در سال ۱۳۳۱ با هدف روغن کشی ایجاد شد اما از همان زمان همیشه مردم این منطقه از معضلات زیست‌محیطی این کارخانه گلایه داشتند.

 

وی با بیان اینکه ۲۱ سال قبل شرایطی ایجاد شد که این کارخانه به خارج از شهر منتقل شود، گفت: با وجودی اینکه این کارخانه رای خروج از تهران داشت، در سال ۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن سال به بعد ۹۰ جلسه برای ساماندهی این کارخانه انجام شد اما متاسفانه گوش کسی بدهکار نیست.

 

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز قول داده است برای کارگران این کارخانه در شهرداری شغل ایجاد کند، گفت: در حال حاضر فرمانداری و استانداری به جای تلاش در راستای خروج از این کارخانه، جلسه برای کمک به این کارخانه برگزار می‌کنند.

 

حقانی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود رییس شورا با سازمان استاندار صحبت کند تا این مشکلات حل شود، گفت: اگر این کارخانه کنار منزل خود مسوولان بود اینگونه رفتار می‌کردند؟ .

 

وی با بیان اینکه مسوولان این کارخانه ۲۱ سال است حکم تمدید انتقال این کارخانه را گرفته‌اند، گفت: باید برای این مساله چاره‌اندیشی کرد.

 

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین از ساخت و ساز در یک پارک واقع در منطقه سعادت آباد خبر داد و گفت: ۲۱ سال این زمین به عنوان پارک مورد استفاده مردم قرار گرفت اما حالا مجوز ساخت ساختمان ۱۰ طبقه در این زمین صادر شده است و مالک با رای دیوان عدالت اداری این ساخت و ساز را انجام می‌دهد و پیشنهاد می‌شود شهرداری با تهاتر این پارک را نجات دهد.

 

حقانی همچنین از اقدام منطقه ۳ برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بوستان خلیج فارس تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا