مدیریت شهری

آغاز آموزش دوره پیشرفته ایمنی شهری(سطح B) به پرسنل حوزه بانوان/ گام بعدی تربیت آتش نشان زن برای مجموعه های مختص زنان است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه پس از آموزش دوره ایمنی مقدماتی(سطح C)، به ۴۸۰۰ نفر از زنان شهروند و شاغل در شهرداری تهران، آموزش سطح پیشرفته تر B به پرسنل حوزه بانوان شهرداری شروع شده است، گفت: در نظر داریم با ادامه این طرح در هر یک از مجموعه های شهربانو، حداقل یک آتش نشان زن داشته باشیم.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر با اشاره به ماده ۷۳ برنامه سوم توسعه شهر تهران مبنی بر توانمندسازی زنان به عنوان یکی از ماموریت های اداره کل امور بانوان تصریح کرد: این برنامه بخشی از برنامه کلان تر توانمندسازی زنان است که در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و اقتصادی اجرا می شود. در همین راستا با همکاری سازمان آتش نشانی، برنامه ای برای آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطوح مختلف و برای گروه های متفاوت زنان درنظر گرفته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در فاز اول این طرح با توجه به اینکه بانوان خانه دار بیشتر در معرض حوادث در منازل هستند، دوره ایمنی در خانه برای ۴۶۰۰ نفر از زنان شهروند در مناطق مختلف برگزار شد تا هم سلامت و جان فرد حفظ شود و هم هزینه‌هایی که شهر متحمل می‌شود؛ کاهش یابد. از سوی دیگر با توجه به احتمال وقوع حوادث و آتش سوزی در مجموعه های مختص بانوان و عدم امکان حضور سریع نیروهای متخصص مرد در این مجموعه ها، آموزش دوره های مختلف ایمنی به پرسنل این مجموعه ها در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا ابتدا دوره سطح C از مجموعه سه گانه دوره های تربیت آتش نشان(سطوح A، B و C)، برای پرسنل شاغل در حوزه بانوان و مجموعه های مختص زنان اجرا شد که در پایان ۱۳۸ نفر موفق به دریافت مدرک این دوره شدند.

بهروز آذر افزود: در حال حاضر نیز دوره ایمنی سطح B که شامل ۶۰ ساعت آموزش، ۲۰ ساعت آموزش تئوری و ۴۰ ساعت آموزش عملی است برای ۶۰ نفر از دارندگان مدرک سطح C از جمله مدیران امور بانوان، مدیران و کارشناسان بوستان ها بانوان و مجموعه های شهربانو، با همکاری سازمان آتش نشانی و شهرداری های مناطق ۲۲گانه در حال اجراست و برای سایر افراد این گروه نیز مجددا برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان در خصوص مراحل بعدی این طرح خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گذراندن این سه دوره، لازمه تربیت یک آتش نشان است در نظر داریم با ادامه این روند، آموزش ایمنی سطح A را برای تعدادی از پرسنل مجموعه های مختص بانوان که موفق به کسب مدرک دوره سطح B شوند، اجرا کنیم و در هر مجموعه یک آتش نشان زن داشته باشیم. همچنین مقرر است دوره ایمنی سطح C برای سایر زنان شهروند مجدد برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا