شورای شهرصفحه اصلی

تذکر امروز رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به حناچی چه بود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به شهرداری تهران درباره واریز نکردن ۴۰ درصد از درآمدهای عوارض تردد خودروها در محدوده‌های مرکزی شهر تذکر داد.

به گزارش شوراآنلاین، محمد علیخانی در جریان یکصد و نودمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص عدم واریز درآمدهای حاصل از عوارض تردد خودروها در محدود‌ه‌های مرکزی شهر تهران به شهرداری تهران تذکر داد.

وی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری و همچنین سایر طرح‌هایی که با کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مرتبط هستند، مقرر شده بود که بر مبنای تبصره یک ماده ۵۵ برنامه سوم توسعه ۴۰ درصد از درآمدهای عوارض تردد خودروها در محدوده‌های مرکزی شهر تهران به منظور کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

علیخانی با اشاره به اینکه برای این امر از ابتدای سال ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: اکنون تنها ۴۰ میلیارد تومان از این ردیف تحقق یافته و در این باره به شهردار تهران تذکر می‌دهم که مطابق حکم قانونی مندرج در مصوبه برنامه سوم توسعه شهر تهران نسبت به پرداخت منابع تا سقف ۴۰ درصد وصولی عوارض تردد خودرو در سطح شهر اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل تاکید کرد: این منابع به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌های درون‌شهری نیاز است که به دلیل عدم اجرای مصوبات تاکنون بیش از ۹۰۰ مورد نوسازی اجرایی نشده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا