شورای شهر

سالاری: شورای شهر در خیابان بهشت باقی می ماند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری به ارائه گزارش در خصوص " طرح محل استقرار پارلمان شهری" پرداخت و گفت : این موضوع دغدغه ی اکثر اعضای شورا بود و نیاز به بررسی های پیرامونی داشت، لذا کمیسیون شهر سازی و معماری با یک کار کارشناسی و استفاده از صاحب نظران حوزه های مرتبط به نتایج مهمی در این زمینه دست یافت. 

وی ادامه داد :موضوع تبدیل خیابان بهشت به دلیل مرکزیت و قابل دسترس بودن برای تمام شهروندان به پردیس مدیریت شهری یکی از پیشنهاد های قابل تحقق خواهد بود. 

سالاری اضافه کرد: این پیشنهاد با هدف انتقال تمام معاونت ها ی شهرداری به محور بهشت بوده و موجب انسجام و ارتباط بیشتر میان سازمانی می شود. 

وی همچنین افزود: به این عوامل، بازگشایی میدان مشق را نیز بیافزایید که خود عاملی در جهت بازگرداندن هویت و سکونت به این منطقه خواهد بود که از این جهت نیز می توان گفت، شهروندان میزان دسترسی بیشتری به پردیس مدیریت شهری خود خواهند داشت. 

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری ، تصریح کرد: از جهتی میدان امام خمینی نیز در حال بهسازی و ایجاد پیاده راه سازی است که می توان گفت از مجموع این اقدامات یعنی آرام سازی منطقه ۱۲ به عنوان منطقه مرکزی تهران ، تمرکز بر پیاده راه سازی و غلبه پیاده راه محوری بر سواره محوری می توان نتیجه گرفت بهترین مکان برای استقرار پارلمان شهری که بهترین محمل برای حکمروایی محلی است در همین نقطه واقع شده است. 

وی اظهار داشت : اقدامات مذکور موجب خواهد شد تا فضای پیاده راهی در اطراف پردیس مدیریت شهری ایجاد شود، و این امر نیز موجبات احیای پارک شهر را فراهم می آورد و به بیانی این بوستان حیاط پردیس مدیریت شهری هم خواهد شد. 

سالاری افزود: از جهت جایگزینی مسیر برای سواره ها نیز می توان گفت خیابان ابوسعید تا حدود زیادی این مهم را برآورده می کند. 
وی خاطر نشان کرد : به سبب بررسی های کارشناسی صورت گرفته باید گفت ساختمان پارلمان شهری در بهترین نقطه شهر واقع شده است و تنها اندکی نیاز به توسعه و تغییرات دارد.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری خاطر نشان کرد: در پایان پیشنهاد می شود ساختمان شورای اسلامی شهر تهران در موقعیت کنونی حفظ شده و با توسعه فضایی لازم مطابق استانداردها ، فضای داخلی و نمای آن به عنوان الگوی معماری اسلامی ایرانی بازسازی شود . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا