اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

رئیس پلیس پایتخت: با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفیم/ به استناد کدام قانون عوارض دریافت می‌شود؟

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالف است، گفت: به استناد کدام قانون عوارض در محدوده زوج و فرد دریافت می‌شود؛ دوستان ماده قانونی را به ما اعلام کنند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: بنده باورم بر این است که نمی‌توانیم دو بار از افراد به دلیل ورود غیرمجاز پول بگیریم؛ یک بار به عنوان عوارض و یکبار با نام جریمه.

وی گفت:البته ورود غیرمجاز به محدوده ممنوعه طبق قانون جریمه دارد که پلیس اعمال قانون را توسط دوربین‌ها انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ما نمی‌دانیم به استناد کدام ماده قانونی در صورت تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد از شهروندان عوارض دریافت می‌کنند؛ دوستان باید جواب بدهند که کدام ماده قانونی است و به ما هم آن ماده قانونی را اعلام کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت گفت: هر آن چیزی که باید در بحث زوج و فرد و طرح ترافیک اعمال شود باید سه آیتم ویژه را دارا باشد: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و رضایتمندی مردم و باید گفت این سه آیتم اولویت‌های پلیس برای اجرای طرح‌های ترافیکی در تهران است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفت است و باید بگوییم در حال حاضر بحث‌های جدیدی در حوزه طرح زوج و فرد در حال کار کارشناسی است تا مردم بتوانند به صورت عادلانه از محدوده زوج و فرد استفاده کنند.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا