اجتماعی و فرهنگی

هزینه سفر به عتبات برای نوروز افزایش نمی‌یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن نظافتی در خصوص اعزام‌های نوروزی به عتبات عالیات گفت: ثبت‌نام این دوره از اول اسفند‌ماه و اعزام‌ها از ۲۳ اسفندماه آغاز می‌شود. همچنین نوه ثبت‌نام و قرعه‌کشی در آینده اعلام خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در رابطه با هزینه سفر عتبات عالیات افزود: سازمان حج و زیارت بنای هیچ گونه افزایش هزینه‌های سفرهای نوروزی عتبات را ندارد. اما اگر هزینه حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند قاعدتا به همان اندازه هزینه سفر به عتبات نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت پس از اعلام هزینه سفر به عتبات و پس از پایان ثبت نام‌ها حتی اگر نرخ دلار بالا هم برود از متقاضیان مبلغ اضافی را دریافت نمی‌کند زیرا هزینه‌ها را بر اساس ریال ایران حساب می‌کند ولی برخی از کاروان‌های آزاد و دفاتر غیرمجاز برای ایمن بودن از مشکل افزایش نرخ ارز هزینه‌ها را براساس دلار محاسبه می‌کنند و اگر نرخ دلار بالا برود مابه‌تفاوت آن را از مردم می‌گیرند.

نظافتی در ادامه با اشاره به اضافه شدن سفر به سامرا به بسته‌های نوروزی گفت: در آینده‌ای نزدیک اعزام به سامرا به بسته‌های عتبات سازمان حج اضافه خواهد شد و در اعزام‌های نوروزی و قبل از آن سفر به سامرا به صورت اختیاری است و هر زائری که علاقه‌مند سفر به سامرا باشد می‌تواند این بسته را انتخاب کند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هزینه بسته‌های سفر به سامرا فقط به اندازه حمل‌ونقل کاظمین تا سامرا زیاد می‌شود، گفت: به دلیل عدم زیرساخت‌های موجود در سامرا امکان سکونت در این شهر وجود ندارد و زوار صبح به زیارت بارگاه سیدمحمد و سپس به سامرا می‌روند و بعد به کاظمین باز‌می‌گردند.

وی با بیان اینکه در سفرهای نوروزی ارائه خدمات به زائران در عراق بهبود می‌یابد، گفت: سازمان حج و زیارت گروه‌های ممیزی برای سنجش کیفیت هتل‌های عراق را در اختیار دارد که هتل‌های نابسامان را از چرخه هتل‌های حج و زیارت خارج می‌کند و از سویی سامانه‌ای برای ثبت نظرات و انتقادات مدیران کاروان وجود دارد که می‌توانند نظرشان را درباره هتل‌ها بگویند.

نظافتی ارائه خدمات و هتلداری را از معضلات سفرهای زیارتی عتبات دانست و گفت: هتلداران عتبات و نیروهای خدماتی آن آموزش‌های آکادمیک را ندیده‌اند و بر همین اساس سازمان حج و زیارت دوره‌های آکادمیک هتلداری و ارائه خدمات را با زبان عربی در چند دوره برای عراقی‌ها برگزار کرد و امسال شاهد بهبود خدمت‌رسانی به زائران در عراق خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا