اجتماعی و فرهنگی

انتقاد معاون شهردار از ناکارآمدی مراکز علمی و کاربردی شهرداری تهران

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: یکی از بخش های ناکارآمد موجود در شهرداری تهران همین مراکز علمی و کاربردی است.

به گزارش شوراآنلاین، در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران موضوع بررسی رشته‌های تحصیلی مراکز علمی و کاربردی شهرداری تهران ادامه یافت.

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نظرشان این بود که باید این ماده واحده به کمیسیون تلفیق بازگردد و در آنجا نسبت به ۳۴ رشته مطرح شده بازبینی صورت گیرد.

در این میان حسن رسولی نسبت به بازگشت این ماده واحده به کمیسیون تلفیق مخالفت. رشته و گفت کمیسیون تلفیق فقط باید در مورد مسایل بودجه ای تشکیل شود.

حجت نظری براساس آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران به رسولی تذکر داد که این اظهار نظر غیرکارشناسی است و می توان کمیسیون تلفیق را در هر مورد اضطراری تشکیل داد.

پس از بحث و بررسی ها در این خصوص درباره بازگشت این ماده واحده به کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته شد اما این پیشنهاد رأی نیاورد.

حسن رسولی از نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواست تا به نماینده شهرداری تهران اجازه طرح نظر در این خصوص چند.

رسولی این درخواست را به صورت ایستاده و با صدای بلند مطرح کرد که امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به وی گفت: آقای رسولی برادر من امروز چهارشنبه نیست.

وی ادامه داد: شما از خانواده سیادت هستی و من هم سیدم می توانم صدایم را بالا ببرم پس بنشینید و در آرامش موضوعات را مطرح کرد.

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران در این خصوص به عنوان نماینده شهرداری تهران گفت: یکی از بخش های ناکارآمد شهرداری تهران مراکز آموزش علمی کاربردی بوده است.

وی افزود در این مراکز ۳۵۰ رشته داریم اما نکته عجیب و نقطه ضعف بزرگ آن این است که یک عضو هیات علمی هم نداشته ایم.

مظاهریان گفت: شورا به درستی این مراکز را در مسیر خوبی قرار داد تا به آن سر و سامان بدهد و اگر امروز این رشته ها تصویب نشود انسجام لازم را از دست می دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران افزود: من به عنوان یک عضو دانشگاهی موافق برخی رشته ها نیستم و آنها را ضروری نمی دانستم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ۳۵۰ رشته آن هم رشته های عمدتا بی خاصیت به ۳۴ رشته برسد اتفاق مهمی است و تقاضا دارم شورای شهر این موضوع را تصویب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا