ورزشی

کیفیت لیگ برتر کشتی از نگاه قهرمان سابق جهان

مدیر فنی تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد با بیان اینکه لیگ برتر کشتی نقایص زیادی داشت، گفت: لیگ امسال در مجموع راضی کننده بود.

به گزارش شوراآنلاین، علیرضا رضایی درباره ارزیابی خود از برگزاری دیدارهای نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد، اظهار کرد: به نظر من ۴ تیمی که به مرحله نیمه نهایی رسیدند انصافا خوب بودند و کشتی‌گیران خوب تقریبا در بین این ۴ تیم تقسیم شده بود، همین امر باعث شد شاهد رقابت‌های زیبا و جذاب باشیم و تماشاگران از دیدن رقابت‌ها لذت بردند. لیگ امسال در مجموع راضی کننده بود اما ضعف‌هایی داشت که باید برطرف شود.

مدیر فنی تیم دانشگاه آزاد مازندران افزود: من چند سال در لیگ نبودم اما هیجانی را که ۴ تیم مرحله پایانی به رقابت‌های لیگ دادند خوب بود. البته سازمان لیگ در برخی از مباحث بی برنامه بود و علی‌رغم زحماتی که کشیده شد در برخی از موارد نقایصی وجود داشت. جا دارد به مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون کشتی خسته نباشید بگوییم اما برخی ضعف‌ها در اجرای آیین نامه‌ها و نداشتن آیین نامه مناسب باعث بروز مشکلات در برخی موارد همچون بحث سرگروهی تیم‌ها شده بود. امیدوارم جام باشگاه‌های جهان با نظم بسیار خوبی برگزار شود و سال آینده نیز شاهد برگزاری لیگ با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و نقایص کمتر و حضور تیم‌های بیشتر باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش لیگ کشتی در چرخه درآمدی کشتی‌گیران گفت: هر چه لیگ کشتی بهتر برگزار شود باعث افزایش درآمد کشتی‌گیران می‌شود و انگیزه آن‌ها را برای تلاش بیشتر می‌کند. ضمن اینکه لیگ عرصه مناسبی برای ظهور پدیده‌ها خواهد بود. امیدوارم سال آینده حامیان مالی بیشتری به لیگ کشتی بیایند تا به جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر لیگ کمک کنند.

رضایی درباره چرایی استفاده از ترکیب دوم در دیدار مرحله نیمه نهایی، گفت: بعد از ازریابی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در نیمه نهایی بیشتر به جوانترهای تیم میدان بدهیم، ضمن اینکه در ۲ یا ۳ وزن از کشتی‌گیرانی استفاده کردیم که در رده‌بندی هم کشتی گرفتند. هدف ما این بود که بیشتر انرژی‌مان را برای دیدار رده‌بندی و رفتن بر روی سکوی سومی بگذاریم که فکر می‌کنم تصمیم درستی بود. واقعیت این بود که تیم حریف از قدرت و امکانات بیشتری برخوردار بود و ما نیز با توجه به شرایط چنین تصمیمی گرفتیم.

وی درباره برخی اعتراضات نسبت به داوری‌ها، نیز گفت: در بحث داوری نیز مشکلاتی وجود داشت که به اعتقاد من عمدی در کار نبود. هر چه از لیگ گذشت عملکرد داوران نیز بهتر شد و جا دارد به همه داوران خسته نباشید بگویم. امیدوارم در رویدادهایی مثل جام تختی، انتخابی تیم ملی و …که اهمیت زیادی دارند داوری‌ها اشکالات کمتری داشته باشد.

رضایی در پایان درباره میزان رضایت خود از عملکرد امین طاهری در سنگین وزن تیم دانشگاه آزاد، نیز خاطرنشان کرد: امین به غیر از کشتی آخر عملکرد خوبی در لیگ داشت. انتظار من از او بیش از این‌هاست چرا که توانایی او زیاد است. طاهری مدعی دوبنده تیم ملی است و باید خیلی بیشتر از این‌ها تلاش کند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا