شورای شهر

بررسی ۳۳ مورد تخلف در تلفیق بودجه سال ۹۳ شهرداری / ۲۵ شکایت از انتخابات شورایاری‌ها

رئیس شورای شهر تهران از بررسی ۳۳ مورد تخلف در جریان بررسی تلفیق بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران در کمیسیون حقوقی شورای شهری تهران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان یک صد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز شورای شهر تهران جلسه پراهمیتی بود. نخست در خصوص پیوست‌های حمل و نقل در حوزه شهرسازی صحبت شد و در ادامه تذکراتی توسط اعضای شورا ارائه شد.

وی افزود: با حضور شهردار تهران در جلسه امروز در خصوص اصلاح لایحه بودجه سال ۹۸ برای اجازه انتشار اوراق مشارکت صحبت شد که نهایتا این لایحه در دو فوریت به تصویب رسید و کلیات آن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این لایحه سه هزار میلیارد تومان اجازه انتشار اوراق مشارکت داده شده که از این میان دو هزار میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل ریلی و هزار میلیارد تومان برای بخش اتوبوسرانی اختصاص پیدا می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حسابرسی تلفیق بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز بود که در ادامه این گزارش بیش از ۲۰۰ مورد اعلام شد که ۳۳ مورد آن تخلف بود و مقرر شد موارد تخلف به همراه توصیه‌ها به کمیسیون حقوقی برود و پس از بررسی مجدد به مراجع قانونی، در صورت اثبات تخلف از جمله قوه قضاییه ارسال شود.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی از تخلفات تلفیق بودجه سال ۹۳ در سال‌های بعدی کارهای قانونی‌اش انجام شده باشد، لذا در بررسی مجدد کمیسیون حقوقی این موارد از لیست تخلفات خارج خواهند شد.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر تلفیق سال ۹۳ شهرداری تهران در شورا بررسی می‌شود. قطعا در ادامه باید تلفیق سال‌های بعد تا سال ۹۷ را نیز بررسی کنیم که احتمالا این سال‌ها نیز با تاخیر به شورا می‌رسند.

وی در خصوص پروژه‌های حمل و نقلی که توسط شهردار تهران در این جلسه تشریح شد، گفت: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام زیادی در شهر تهران وجود دارد که درخواست ما از این شهرداری این است که با سرعت بیشتری دنبال شوند. برای مثال زیرگذر استاد معین، پلازای روی تونل امیر کبیر، مجموعه فرهنگی برج طغرل از جمله پروژه‌های هستند که می‌توان با هزینه کمتری مشکل تملک آنها را حل کرد و این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص شکایت سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری در خصوص انتخابات شورایاری‌ها گفت: سازمان بازرسی پرونده شورایاری‌ها را به دیوان عدالت اداری فرستاده تا نظر قطعی را اعلام کند و ما نیز منتظر این موضوع هستیم که قطعا دیوان برای دفاع از این موضوع از ما دعوت خواهد کرد، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی در خصوص شکایت‌های انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: تعداد شکایت‌ها زیاد نیست. به من ۲۵ شکایت رسیده که از ۲۵ محله تهران است و آنها را به ستاد ارجاع دادند و همه آنها در حال بررسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا