شورای شهرصفحه اصلی

انتقاد عضو هیات رییسه شورا از اوضاع نابسامان بافت فرسوده منطقه ۱۲

عضو شورای شهر تهران گفت: منطقه ۱۲ پایتخت دارای ۲ هزار ملک ناایمن است و به لحاظ مساحت، اولین منطقه فرسوده پایتخت محسوب می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری درباره مشکلات منطقه ۱۲ پایتخت اظهار داشت: منطقه ۱۲ حدود ۲ هزار ملک ناایمن، ۱۴۰ پلاک پرخطر و ۸۵ پلاک بسیار پرخطر دارد و در این منطقه با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: کانون سیاسی و اقتصادی کشور در این منطقه وجود دارد و منطقه ۱۲ با وجود اینکه قلب تهران محسوب می‌شود، با چالش‌های زیادی مواجه است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از جدی‌ترین مسائل این منطقه بحث فرسودگی است و بر اساس تحقیقات هر چند منطقه ۱۰ اولین منطقه فرسوده محسوب می‌شود اما به لحاظ مساحت منطقه ۱۲ باید اولین منطقه فرسوده تهران در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حدود ۶ منطقه میزان نوسازی در بافت فرسوده ۱۴ درصد است و در بقیه مناطق این رقم به متوسط ۴۰ درصد می‌رسد و باید اقدامات فوری در زمینه نوسازی در بافت فرسوده منطقه ۱۲ صورت گیرد.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی خاطرنشان کرد: سال‌هاست در طرح تفصیلی و در پیشنهادات متعددی که به سازمان نوسازی ارائه شده موضوع ارائه لایحه حق انتقال توسعه مطرح است. یعنی در نوسازی به صورت جدی اقدام شود اما متأسفانه تا این لحظه اتفاق خاصی صورت نگرفته است و از معاونت شهرسازی تهران می‌خواهم بر روی این قضیه تمرکز کند.

وی گفت: در حال حاضر با کاهش شدید جمعیت در منطقه ۱۲ مواجه هستیم چرا که کاهش ارتقاء ارزش سکونت در این محدوده از شهر به وقوع پیوسته است به عبارتی مردم تمایل به ادامه زیست در این منطقه ندارند.

وی گفت: خانه‌های نوساز در منطقه ۱۲ تبدیل به انبارهای نوساز شده و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است که باید اقدامات جدی از سوی شهرداری صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا