شورای شهرصفحه اصلی

توصیه محسن هاشمی به هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها: در جریان بررسی صلاحیت ها حداکثر مراقبت بعمل آید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر از شهروندان کاندیدای انتخابات شورایاری‌ها شدند، گفت: ۲۵ درصد این افراد بانوان هستند.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: همان‌طور که می‌دانید شب گذشته مهلت ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌ها به پایان رسید و نزدیک به ۱۲ هزار نفر در این انتخابات به عنوان نامزد در انتخابات ثبت‌نام کردند.در این مشارکت زنان ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان بودند.

وی افزود: افراد زیر ۴۰ سال در این انتخابات ۴۰ درصد و زیر ۳۰ ساله‌ها ۱۴ درصد شرکت‌کنندگان بوده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برخلاف آنها حرفهایی که زدند سعی شده است حوزه‌های انتخاباتی در مساجد و مدارس باشد البته برخی از مساجد و مدارس اماکن برگزاری انتخابات را نداشته‌اند.

وی گفت: این انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد و این اقدام به درخواست وزارت کشور بوده است زیرا دستگاه‌ها خریداری شده و قرار است این دستگاه‌ها آزمایش شوند.

هاشمی افزود: هیأت اجرایی در وزارت کشور و شهرداری با هم هماهنگ شده و این انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و می‌تواند برای انتخابات آتی تجربه خوبی باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: توصیه جدی بنده و همکارانم در شورای شهر تهران به اعضای هیات نظارت این است که در جریان بررسی صلاحیتها حداکثر مراقبت بعمل آید تا حقی از شهروندان تضییع نشده و براساس سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی مقام معظم رهبری، تلاش شود انتخابات شورایاری با بیشترین شور و نشاط و مشارکت برگزار گردد.

هاشمی خاطرنشان کرد: راهبرد شورای شهر تهران در برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری بر کیفی سازی این نهاد موثر و کاهش شائبه ها و ارتقای تصویر شورای محله در فضای عمومی شهر بود و در این راستا با حذف مولفه های رانتی، نظیر اهدا امتیاز طرح ترافیک به اعضای شورای محله، تلاش شد که نخبگان و نیروهای کیفی که انگیزه ایجاد تحول و ارتقا عملکرد نهاد شورایاری را دارند، تشویق به حضور در انتخابات شوند که خوشبختانه در فرایند ثبت نام محقق شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا