مدیریت شهری

شهردار منطقه یک: ۶ هزار متر مربع حاشیه بزرگراه امام علی (ع) فضای سبز عمومی شد

۶ هزار متر مربع از نقاط بی دفاع شهری در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) و زیر پل های تقاطع غیر همسطح بزرگراه ارتش با غرس نهال به فضای سبز عمومی تبدیل شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت: فضاهای بی دفاع شهری به محل هایی گفته می شودکه برای عموم مردم نا امن است و سبب آسیب های اجتماعی می شود، ملک های رهاشده یا در حال ساخت، زیر پل ها و بوستان های فاقد روشنایی و دیگر مکان هایی که عدم رویت بصری دارند را می توان از جمله نقاط بی دفاع شهری دانست که ممکن است سبب تجمع افراد متخلف ، متکدیان و کارتن خواب ها شود.

وی افزود: در حاشیه اجرای پروژه اتصال کندروی شمالی بزرگراه ارتش به بزرگراه امام علی (ع) جنوب ، زمینی به مساحت بیش از یک هزار و ۴۰۰ متر مربع وجود داشت که در تعریض و اجرای اتصال امام علی (ع) جنوب به بزرگراه ارتش غرب بخشی از املاک آن تخریب و مابقی به صورت مخروبه و بلاتکلیف باقی مانده بود که این مکان نا امن با انجام عملیات خاکبرداری، جمع آوری نخاله و … تسطیح و با کاشت ۸۰۰ اصله نهال ، فضای سبز عمومی شد.

موسوی افزود: در کل زیر پل های تقاطع غیر همسطح بزرگراه ارتش به مساحت بیش از ۶ هزار متر مربع که شامل لچکی و زمینی در کنار این پروژه می شد.

بعنوان یکی از نقاط بی دفاع شهری محل تجمع افراد آسیب دیده و برای شهروندان ایجاد نا امنی کرده بود که با پاکسازی و غرس ۲ هزار اصله نهال از حالت بی دفاع شهری خارج و شد تبدیل آن به فضای سبز بعنوان بخش توسعه یافته به بوستان هفت تیر افزوده شد.

وی افزود: به همین منظور جهت جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در حاشیه رودخانه و زیر پل ها ، قسمت اعظم حاشیه رودخانه مقصودبیک به ویژه زیر پل این رودخانه با نصب نرده های آهنی از حالت بی دفاع خارج شد تا تردد افراد آسیب دیده اجتماعی امکان پذیر نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا