اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرداری تهران؛ ۹۳ کارمند و ۳۷ کارگر مشکوک به کرونا

مدیر عامل شرکت شهر سالم گفت: با انتشار نخستین موارد ابتلا به بیماری کرونا در ایران در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ اقدامات شرکت شهر سالم شهرداری تهران با برگزاری جلسات منظم آغاز شد و اقدامات لازم با شروع موج دوم کرونا این روزها همچنان ادامه دارد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرسالم، حمید چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم در نخستین نشست رؤسای درمانگاههای شهرداری تهران، گفت: به غیر از گروههای فعال در درمانگاه ها ۴۳ تیم تخصصی سیار نیز به غربالگری در بخش‌های مختلف شهرداری تهران پرداختند و طبق آمار در بخش کارگری و کارمندی ۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شد و مراحل درمانشان پیگیری شد علاوه بر این، حدود ۷۰ هزار نفر کارمند شهرداری تهران توسط ۴۸ تیم تخصصی در کنار ۱۸ تیم در درمانگاه‌های شرکت شهر سالم غربالگری شدند.

چوبینه تصریح کرد: از مهمترین مصوبات و اقدامات در ابتدای شیوع کرونا می توان به اعلام آماده باش فوری به درمانگاه‌ها و اورژانس شرکت شهر سالم و تنظیم برنامه‌ای چهار لایه برای وضعیت خاص شهر تهران اشاره کرد تا در صورت افزایش بار بیمارستان ها درمانگاه های شهرداری تهران در بخش‌های نقاهت و غربالگری فعال شوند.

وی گفت: شرکت شهرسالم همچنین اقلام بهداشتی استاندارد و با کیفیت را در سریعترین زمان ممکن به اداره کل پشتیبانی شورای شهر تهران، سازمان اتوبوسرانی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان میادین میوه و تره بار و درمانگاه ها و پایگاههای اورژانس شهر سالم ارائه کرد. همچنین توزیع رایگان ۶۹۰۰ عدد جلد ضدعفونی کننده دست بین کارگران سازمان پسماند، سامانسراهای ویژه کودکان آسیب دیده، گرمخانه ها و انجمن حمایت از بیماران هموفیلی از دیگر اقدامات شرکت شهر سالم در طی مدت شیوع کرونا است.

چوبینه ادامه داد: در بخش فعالیت های حوزه پیشگیری نیز این شرکت با تنظیم و انتشار دستورالعمل‌ها آموزش حضوری و غیر حضوری کارکنان و عملیات گندزدایی در اماکن پرخطر به ارائه خدمات پرداخت که از جمله آنها می‌توان به آموزش چهره به چهره هزار نفر از کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز و ۲۰۰ مورد بازرسی از محل های اسکان کارگران و اماکن تحت پوشش حوزه پارکها و فضای سبز اشاره کرد.

به گفته وی، از ۹ فروردین تا ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ بیش از ۶۳ هزار نفر در بخش کارمندی و ۲۰ هزار نفر در بخش کارگری شهرداری تهران غربالگری شدند. در این غربالگری پس از آزمایش از ۱۱ هزار و ۴۷ کارمند و دو هزار و ۶۰۹ کارگر؛ تعداد ۹۳ کارمند و ۳۷ کارگر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند.

وی اظهار کرد: با اعلام شیوع ویروس کرونا به ایران یک پایگاه اورژانس در شهرداری منطقه ۱۷ به پایگاه های چهارگانه اورژانس شهر سالم افزوده شد. از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ آمبولانس‌های اورژانس شهر سالم در ۶۶۷ ساعت ماموریت بر بالین ۲۳۸ نفر مشکوک به کرونا حاضر شدند. علاوه بر این در پنج پایگاه اورژانس شهر سالم ۶ هزار و ۸۶۲ فرد مشکوک به کرونا نیز  مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند. همچنین مشاوره رایگان و شبانه روزی از سوی سامانه ۱۸۴۲ و درمانگاههای شهرداری تهران برای جلوگیری از حضور غیرضروری مراجعه‌کنندگان راه اندازی شد و کارکنان بهشت زهرا به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین نیروهای شهرداری تهران از سوی اورژانس شرکت شهر سالم مورد غربالگری قرار گرفتند.

چوبیه گفت: در بخش دیگری از اقدامات شرکت شهرسالم بیش از ۱۳ هزار نفر در مراکز ۱۸ گانه شهرسالم معاینه شدند که از این تعداد یکهزار و ۶۰۰ مراجعه برای سی تی اسکن و دو هزار و هفت مراجعه به بخشهای رادیولوژی داشتند. همچنین ۳۴۵ نفر از کادر درمانی شامل ۱۰۷ پزشک و ۷۸  پرستار در مراکز ۱۸ گانه شهرداری درگیر مبارزه با کرونا بودند. بررسی وضعیت ۴۷۰ نفر از اعضای خانواده شهرداری تهران که به کرونا مبتلا شده بودند نیز از جمله فعالیت های مرکز جامع سلامت روان شرکت شهر سالم در دوره کرونا است.

وی ادامه داد: در زمینه اطلاع رسانی نیز چاپ و توزیع محتواهای آموزشی از جمله ۵۰۰ پوستر «نحوه صحیح شستشوی دستها»، ۱۰۰۰ نسخه پوستر «شستشوی دستها ضروری است»، یکهزار پوستر «راه های پیشگیری از کرونا» و یکصد نسخه استند «کرونا چیست؟» توسط شرکت شهرسالم انجام شد. در این بخش، تولید و انتشار ۱۸ ویدئو و همکاری در تولید هشت برنامه تلویزیونی و ۴۵۰ محتوای متنی تصویری و ویدئویی در دو کانال تلگرام شرکت شهر سالم نیز انجام شده است.

چوبینه اظهار کرد: علاوه بر این، پیگیری درمان ۴۹۴ مبتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری که بعد از غربالگری و خود اظهاری تشخیص داده شدند نیز توسط شرکت شهر سالم در دستور کار قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا